printlogo


printlogo


آیت‌الله مدرسی در دیدار شیخ زکزاکی
از ابزارهای مدرن برای گسترش اسلام استفاده شود
رآیت‌الله سید محمدتقی مدرسی، بر لزوم بهره‌مندی از ابزارهای نوین در نشر نور اسلام و علوم اسلامی تأکید کرد و خواستار ایجاد مدارس آموزش ساده فقه اسلامی در نیجریه و تمامی کشورهای قاره آفریقا شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از علمای عراق، در دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه در دفتر خود در کربلا، با تأکید بر اینکه حماسه عاشورا اگرچه در یک روز واقع شد؛ اما رسالت همه انبیا(ع) را تجسم بخشید و پرچم توحید و حق را تا روز قیامت برافراشت، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین، نقطه آغازی برای ساختن امت صالح و جامعه مطلوب اسلامی می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه خداوند، خلقت را به‌حق آفریده و از هر کس که با حق باشد، حمایت خواهد کرد و وعده داده است که سیطره باطل را از بین ببرد و آن را با حق جایگزین کند، تصریح کرد: اسلام، بدیل تمدنی مورد نظر همه جهان است و از لحاظ آیینی، فکری و فرهنگی گسترش پیدا خواهد کرد.
آیت‌الله مدرسی در پایان گفت: بهره‌مندی از ابزارهای نوین در نشر نور اسلام و علوم اسلامی و ایجاد مدارسی برای آموزش ساده فقه در نیجریه و تمامی کشورهای قاره آفریقا ضروری است.