printlogo


printlogo


فراخوان مقاله همایش «هفت شهر عشق»
استاد رمضانی از برگزاری همایش« هفت شهر عشق» با محوریت ابداعات و نوآوری‌های علمی مرحوم علامه حسن‌زاده آملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد حسن رمضانی در گفتوگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش «هفت شهر عشق»، گفت: بهمناسبت سالگرد ارتحال علامه ذوفنون حسنزاده آملی(رض)، فراخوان مقاله با محوریت ابداعات و نوآوریهای علمی مرحوم علامه آغاز شد.
دبیر علمی همایش هفت شهرعشق با بیان اینکه این همایش بههمت مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید برگزار خواهد شد، به محورهای ارسال مقالات اشاره کرد و گفت: نوآوریهای قرآنی و روایی، فلسفی، کلامی، عرفانی، ریاضیات، نجوم، جامعهشناسی، روانشناسی، فقهی و اصولی، اجتماعی و سیاسی، طبی و تربیتی علامه حسنزاده(ره) از جمله این محورهاست.
استاد رمضانی، موضوعات زن و خانواده در آثار علامه حسنزاده(ره)، نقش مراقبه از دیدگاه علامه در سلوک فردی و اجتماعی، نقش استاد در شکلگیری ابعاد شخصیتی علامه حسنزاده(ره)، همچنین شریعت، طریقت و حقیقت در آثار علامه حسنزاده(ره) را از دیگر موضوعات این فراخوان اعلام کرد.
وی ادامه داد: دیدگاه علامه حسنزاده(ره) نسبت به جایگاه معصومین(ع) در نظام هستی و همچنین دیدگاه علامه حسنزاده(ره) نسبت به امور سیاسی و اجتماعی با تأکید بر ولایتمداری و انقلاب اسلامی نیز، از محورهای این فراخوان و همایش است.
دبیر علمی همایش هفت شهر عشق، مهلت ارسال مقالات را ۳۰ شهریورماه اعلام کرد و گفت: نتایج داوری همزمان با ۱۰ مهرماه سال جاری اعلام خواهد شد.
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: به مقالات برتر همایش، علاوه بر چاپ و انتشار، جوایز ارزنده تقدیم خواهد شد.
علاقهمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات، میتوانند به سامانه ارسال مقاله آوای توحید مراجعه کنند.