printlogo


printlogo


حجت‌الاسلام احمدی خبر داد
اعزام بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ مبلغ، مبلغه و روحانی به پیاده‌روی اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، از اعزام بیش از ۷هزار و ۷۰۰ مبلغ، مبلغه و روحانی به پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد.
حجت‌الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگویی، از اعزام بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ مبلغ، مبلغه و روحانی به پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و گفت: امسال، براساس تقاضا و نیازها، اعزام مبلغ و مبلغان را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۴۰درصد زائران ایرانی را بانوان تشکیل می‌دهند و اکثراً با خانواده حضور پیدا می‌کنند و در عراق هم، بخش عظیمی از جمعیت بانوان هستند که انتظارات و نیاز‌هایی دارند، در این کمیته در حوزه معرفتی، دینی و عاطفی اربعین، حدود 4 هزار مبلغ و 1200 مبلغه را ساماندهی کرده‌ایم که اعزام می‌شوند.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: آموزش مبلغ و مبلغه‌ها، از ماه‌های قبل به‌صورت مجازی و حضوری آغاز شده و گردهمایی بزرگی را هم با کمک دوستان‌مان در ایران با این عزیزان خواهیم داشت که مسائل نهایی راجع به اربعین در آنجا گفته می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: این افراد همراه موکب‌ها و بخشی هم، به‌صورت مستقیم از سوی کمیته فرهنگی و دبیرخانه اعزام مبلغ که دبیرخانه‌ای دائمی شد، برای آموزش، توجیه و جمع‌آوری تجربه‌های زیستی اربعین است، در پیاده‌روی اربعین حضور دارند.
وی افزود: به‌غیر از این مبلغ‌ها و مبلغه‌ها، روحانیانی را که در روستا‌ها و مناطق محروم ساکن هستند، با معاونت تبلیغ حوزه و سازمان تبلیغات را نیز هماهنگ کرده‌ایم تا اگر کاروان‌ها و گروه‌هایی از روستا‌ها و بخش‌های کوچک به‌صورت گروهی به پیاده‌روی اربعین می‌روند، روحانیان همراه آنها باشند؛ سال گذشته بیش از دو هزار نفر از روحانیان همراه کاروان‌ها بودند و امسال پیش‌بینی ما این است که بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از روحانیان، همراه گروه‌های کوچک مردمی راهی این سفر معنوی خواهند شد.