printlogo


printlogo


اخبار کوتاه ایران - شماره 810
اخبار کوتاه ایران

  الحاق موشکهای کروز جدید به نیروی دریایی سپاه:
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه: انبوهی از موشک‌های کروز جدید ضد ناوشکن با دستور فرمانده کل سپاه، به نیروی دریایی سپاه ملحق شد. این موشک‌ها دارای قابلیت‌های جدید از جمله سر جنگی، شدیدالانفجار و غیرقابل رهگیری بودن هستند. این موشک‌ها از جمله موشک‌های کروزی هستند که اصابت هر یک از آن‌ها، موجب آسیب شدید و غرق شدن ناوشکن‌های دشمن می‌شود. این سامانه‌ها از به‌روزترین تسلیحات ضد سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی سپاه هستند.

  خرید گندم داخلی از کشاورزان به ۱۱ میلیون تُن رسید:
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: ۱۱ میلیون تُن گندم داخلی از کشاورزان ۳۱ استان کشور به ارزش ۱۹۳ هزار میلیارد تومان خریداری شد. میزان خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته، با ۱۷ درصد رشد، بیش از یک و نیم میلیون تُن افزایش داشت.

  سپاه ۷۳ مجتمع آبرسانی برای ۳۵۰۰ روستا میسازد:
مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه: سپاه پاسداران، بخشی از ظرفیت و توانمندی فنی و مهندسی و عمرانی خود را در همکاری با آبفای کشور برای خدمت‌گزاری به مردم و کاستن از مشکلات مربوط به تنش‌های آبی به‌ویژه در مناطق محروم و کمتربرخوردار کشور اختصاص داده است. در همین چارچوب این قرارگاه، اجرای بیش از ۷۳ مجتمع آب‌رسانی را با پوشش بیش از ۳۵۰۰ روستای کشور در مرحله اول عهده‌دار شده است.

  بومیسازی بتن خودتراکم:
این محصول( بتن خودتراکم) که با استفاده از مواد اولیه داخلی و با بهره‌گیری از فناوری نانو تولید شده است، در صنایع بزرگی چون فولادسازی، پتروشیمی و صنعت هسته‌ای کاربرد دارد. بتنی با کارایی زیاد و عدم جداشدگی که می‌تواند، پس از ریخته شدن در محل موردنظر، فضای قالب را پر کند و اطراف آرماتورها را بدون نیاز به تراکم مکانیکی فرا بگیرد.

 ترانزیت ایران رکورد ۲۰ ساله را شکست:
بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، از شکست رکورد ۲۰ ساله حمل و نقل کشور خبر داد. وی در صفحه شخصی خود نوشت: ترانزیت در سال ۱۴۰۲ توانست، رکورد 8/17 میلیون تن کالا را ثبت کند و این رشد، در سال ۱۴۰۳ هم با ۵۷ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 خط اتوبوس تهران- نجف راهاندازی شد:
دبیر ستاد اربعین اداره‌کل حمل‌ونقل جاده‌ای تهران: ۵ دستگاه اتوبوس مستقیماً از تهران به نجف اعزام شدند. با تکمیل این سرویس‌ها، مجددا ظرفیت‌های فروش بلیت در سکوهای فروش اینترنتی ایجاد خواهد شد. با توجه به محدودیت ناوگان اتوبوسی در کشور، به‌منظور برقراری این سرویس‌ها، از ظرفیت ناوگان کشور عراق استفاده شده تا خللی در برقراری سرویس‌های روزانه و اعزام دیگر زائران به پایانه مرزی مهران ایجاد نشود.

  اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال به کشور خود بازگردند:
سردار رادان، فرمانده نیروی انتظامی: با توجه به اینکه سیاست و برنامه‌ای بر بازگشت تمامی اتباع غیرمجاز است، این عزیزان باید تا پایان سال کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردند.

  پارسال ۱۲ دستگاه کشور حقوق نجومی پرداخت کردهاند:
رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور در نشست هیئت عمومی دیوان: شمار کسانی که مازاد بر سقف، حقوق و مزایا دریافتی داشته‌اند، ۱۰ هزار و ۱۷۴ نفر بوده است. نام دستگاه‌هایی که بیشتر از سقف تعیین‌شده در قانون بودجه ۱۴۰۲، حقوق و مزایا پرداخت کرده‌اند، اعلام شود تا به دادسرای دیوان معرفی شوند. پرداخت حقوق در شرکت‌های شبه‌دولتی و نیمه‌دولتی نیز باید بررسی شود.

  بنزین وارداتی هر لیتر ۳۸ هزار تومان:
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش: بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان برای ایران تمام می‌شود. متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری به ۱۱۲ میلیون لیتر رسیده؛ درحالی‌که تولید بنزین روزانه بین ۹۸ تا ۱۰۴ میلیون لیتر است.

  سیاست درهای باز همیشه در دستور کار صنعت هستهای است:
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: جریان استکبار در حالی ایران را به پنهان‌کاری صنعت هسته‌ای متهم می‌کند که سیاست در‌های باز در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

  آیفون ۱۴ و ۱۵ حدود ۹۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج کرد:
مهدی اسدی، رئیس انجمن موبایل ایران در حساب کاربری ایکس خود نوشت: ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ نه‌تنها به مدیریت منابع ارزی کمک نکرد؛ بلکه گفته می‌شود، با ورود غیررسمی این دو مدل، مبلغی حدود ۹۰۰ میلیون دلار ارز غیررسمی از کشور خارج شده است.

  توان تسهیلاتدهی بانکها باید تقویت شود:
مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی: منابع جدید برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اختصاص می‌یابد که با اجرای این اقدام، یک سوم صف متقاضیان تا پایان امسال کاهش پیدا می‌کند.

  سامانه «خودنویس» اجارهنامهها را «دستنویس» کرد:
اجبار مشاوران املاک به تنظیم اجاره‌نامه صرفاً در سامانه «خودنویس» و سلب امکان فعالیت در سامانه موسوم به کدرهگیری (سامانه املاک و مستغلات)، باعث بروز دو اتفاق بد در بازار اجاره مسکن شده است. انجام معامله در خودنویس، منوط به «سنددار بودن آپارتمان اجاره‌ای» است. شرط دوم «ثبت هویت موجر و مشخصات همه واحدهای مسکونی تحت مالکیت او در سامانه املاک و اسکان» است. سامانه املاک و اسکان همان داستان «رهگیری مالیاتی مالکان» است که افراد به-خاطر ترس از مالیات خانه خالی و مالیات املاک لوکس، تمایلی به خوداظهاری در آن ندارند.

  خداحافظی با سامانه یکپارچه خودرو:
​​​​​​​
آن‌طور که به نظر می‌رسد، سامانه یکپارچه خودرو به آخر خط خود رسیده است. ایران خودرو قصد دارد، فروش محصولات جدید خود را خارج از سامانه یکپارچه انجام دهد. سایپا هم، محصولات خود را خارج از سامانه یکپارچه به فروش می‌رساند. این در حالی است که تعهدات سامانه یکپارچه خودرو به قوت خود باقی است. حالا گویا فروش خودرو دوباره به سایت اینترنتی خودروسازان بازگشته و شاهد شکست سامانه یکپارچه هستیم. قرعه‌کشی نیز از جمله مواردی است که مجدد شاهد آن خواهیم بود.