printlogo


printlogo


صدور پیام‌های محکومیت در پی کشتار شیعیان در پاراچنار پاکستان
شخصیت‌های سیاسی و رهبران دینی در پاکستان مانع حرکت سلفی‌های تندرو شوند

در پی کشتار شیعیان در منطقه پاراچنار پاکستان توسط نیروهای افراطی و تکفیری‌ها، آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با صدور بیانیه‌ها‌یی، این اقدام  وحشیانه را محکوم کردند.

  آیتاللهالعظمی نوری همدانیدولت پاکستان مانع حرکت سلفیهای تندرو شود
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حوادث ناگوار و تأسف برانگیز پاراچنار پاکستان و کشتار مردم بی‌گناه موجب تأسف و تأثر گردید.
امروز همه ما در قبال این موضوع مسئولیت داریم و باید اعتراض شدید خود را نسبت به این جنایت اعلام بداریم.
مسئولان دیپلماسی جمهوری اسلامی لازم است، این موضوع را پیگیری نمایند تا دولت پاکستان مانع این حرکت سلفی‌های تندرو گردد و حقوق پیروان اهل‌بیت(ع) را محترم شمارد.
توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.
حسین نوری همدانی

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شخصیتهای سیاسی و رهبران دینی در پاکستان مانع این خونریزیها شوند
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حوادث خونین کشتار شیعیان در منطقه پاراچنار پاکستان توسط نیروهای افراطی و تکفیری‌ها، موجی از غم و نگرانی در دل‌های مؤمنین ایجاد کرده است.
دولت و ارتش پاکستان موظفند با جدیت به این کشتار پایان دهند و با عناصر تکفیری و فرقه‌گرا که این درگیری‌های شدید و مسلحانه را علیه شهروندان بی‌دفاع این منطقه رقم زده‌اند، برخورد کنند.
امید است، شخصیت‌های سیاسی و رهبران دینی در پاکستان از همه توانمندی‌های خود برای ترویج صلح میان پیروان فرق مذهبی استفاده کنند و مانع این خون‌ریزی‌ها شوند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با محکوم کردن این جنایت‌های خونین، مراتب نگرانی و اندوه خود را از این اقدامات تروریستی و تکفیری ابراز کرده و از همه علمای فاضل و دردمند پاکستان می‌خواهد، همچون همیشه با بصیرت و معرفت به مبارزه با تکفیر و افراط‌گرایی بپردازند. نهادهای اسلامی بین‌المللی نیز از هیچ تلاشی برای خاموش کردن آتش این فتنه، فروگذاری نکنند و با پیگیری مجدانه سکوت خود را در مقابل این خشونت‌ها بشکنند.
خداوند شهدای بی‌دفاع و مظلوم این حوادث دردناک را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد و به خانواده آنان صبر و اجر عنایت کند. إن‌شاءالله
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه کشور دولت پاکستان با آمران و عاملان جنایت پاراچنار قاطعانه برخورد کند
خبر شهادت و زخمی شدن جمعی از برادران مسلمانان در منطقه شیعه‌نشین پاراچنار پاکستان توسط عناصر افراطی و تکفیری، باعث تألم و تأثر فراوان گردید.
گروه‌های تکفیری و افراطی، هم‌صدا و هماهنگ با رژیم صهیونیستی، بر ضد جامعه مسلمانان اقدام به توطئه و ارتکاب جنایت می‌کنند. جنایات سازماندهی‌شده این گروه‌های جاهل و بیگانه از اسلام، همواره مورد حمایت دولت‌های استکباری و رژیم جنایت‌کار صهیونیستی قرار گرفته است.
به‌نام حوزه‌های علمیه، اقدام تروریستی گروه‌های تندرو و تکفیری در به شهادت رساندن و زخمی کردن عده‌ای از برادران مسلمان و پیروان اهل‌بیت(ع)در منطقه پاراچنار پاکستان را محکوم می‌نمایم.
از دولت پاکستان و علمای مسلمان آن دیار انتظار می‌رود، ضمن مقابله با جنایات جریان‌های تکفیری و تروریستی، تدابیر لازم را اتخاذ نمایند و عاملان و آمران این جنایت بزرگ را محاکمه و تنبیه نمایند و از تکرار چنین جنایاتی که باعث تفرقه و تحریک احساسات و عواطف عمومی مسلمانان منطقه و جهان و به‌ویژه در داخل پاکستان می‌گردد و به گسترش تروریسم و بی‌ثباتی در این کشور و منطقه می‌انجامد، با قاطعیت برخورد نمایند.
در پایان ضمن ابراز همدردی با ملت بزرگ پاکستان و پیرامون اهل‌بیت(ع)، از صبوری و خردورزی و شکیبایی مردم پاکستان و به‌ویژه پیروان اهل‌بیت(ع) و اهتمام آنان به حفظ وحدت و همبستگی اسلامی و نیز توجه به مسائل کلان امت اسلام سپاس‌گزارم.
از خداوند متعال برای شهدا و مجروحان این جنایات، آرزوی اجر عظیم و صبر جمیل را خواستارم.
علیرضا اعرافی / مدیر حوزه‌های علمیه