printlogo


printlogo


اخبار کوتاه ایران - شماره 808
اخبار کوتاه ایران

افزایش ۹ درصدی حجم آب مخازن سدهای کشور:
آخرین آمار از وضعیت سدهای کشور، حکایت از افزایش ۹ درصدی حجم آب مخازن سدها و افزایش ۱۹ درصدی بارش‌ها نسبت به سال قبل دارد.

  رکورد ۳۰ ساله دما شکسته شد:
مرکز ملی مدیریت بحران سازمان هواشناسی: دمای هوا در تیرماه امسال ۱.۳ درجه از متوسط ۳۰ ساله گرم‌تر بوده است. رکورد ۳۰ ساله دمای هوا در جنوب‌شرق کشور شکسته شده و ۱۷۸ ایستگاه هواشناسی دمای بالاتر از ۴۰ درجه را ثبت کرده‌اند.

  مولدهای برق اضطراری سپاه بهکمک شبکه برق کشور آمدند:
مدیرعامل شرکت توانیر تفاهم‌نامه اصلاح الگوی مصرف برق با سپاه پاسداران را با قید فوریت، به شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق ابلاغ کرد. استفاده حداکثری از ظرفیت مولدهای برق اضطراری در اختیار یگان‌های سپاه، با نصب کنتورهای هوشمند رؤیت‌پذیر و اتصال آنها با شبکه برق، اجرای رزمایش‌های استانی و همچنین ارائه همکاری‌های فنی در خصوص تعمیر و نگهداری مولدها، از اهم موضوعات این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

  دستگیری طراح عملیات تروریستی کرمان:
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: واحد ضدّ تروریسم این وزارتخانه، از اول خرداد تا ۱۵ تیر در رویارویی مستقیم تروریست‌ها۷۹ ضربه اساسی به آن‌ها زده است. از مهم‌ترین دستاوردهای اخیر این وزارتخانه، دستیابی و انتقال یکی از عناصر اصلی طراح و هادی عملیات تروریستی کرمان به‌نام «عبدالله کویته» به داخل کشور بود.

  خرید ملک از سوی اتباع بهنام دیگران غیرقانونی است:
وحیدی، وزیر کشور: خرید خانه توسط اتباع خارجی طبق ضوابطی است که فعلاً ما چنین ضابطه‌ای نداریم؛ لذا خرید ملک به‌نام تبعه خارجی الآن موضوعیتی ندارد. ممکن است کسانی به‌نام دیگران این کار را کرده باشند که قانونی نیست. اگر سیستم‌ها و دستگاه‌هایی که وظیفه رسیدگی و نظارت دارند، با این تخلفات روبه‌رو شوند، به‌عنوان یک کار غیرقانونی قلمداد خواهد شد.

 ۱۲۰۰ موکب اربعین شناسه ملی گرفتند:
نامجو، جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات: موکب‌ها خواهان شناسه ملی هستند تا مشکلات‌شان را راحت‌تر برطرف کنند. در آخرین مرحله که ثبت موکب‌ها بود، قرار شد سامانه موکب‌داران به سامانه ثبت املاک کشور وصل شود و بعد از این کار، با همکاری وزارت کشور و سازمان ثبت، ۱۲۰۰ موکب شناسه ملی گرفتند.

  بازگرداندن بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدهی یک ابربدهکار بانکی با پیگیریهای قضایی:
رئیس‌کل دادگستری استان تهران: با تلاش دادگستری استان تهران برای وصول بدهی ابربدهکاران بانکی، بیش از ۴ هزار میلیارد تومان از بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی یکی از بدهکاران کلان بانکی به دو بانک پاسارگاد و اقتصاد نوین، وصول شد. مقرر شد مابقی این بدهی نیز، در ماه‌های آینده تسویه شود. با یک بدهکار بانکی دیگر که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهی دارد نیز، توافق شده است تا ۱۲ هزار میلیارد از بدهی وی را با معرفی اموال به شبکه بانکی کشور برگرداند.

  محصولات اساسی و مورد نیاز کشور در دولت سیزدهم تأمین شد:
مدیرعامل شستا در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در دولت ‌سیزدهم توانستیم، در حوزه تولید دارو ۲۵ درصد،‌ محصولات پتروشیمی ۲۲ درصد، تولید سیمان ۳۲ درصد، محصولات فولادی ۱۴درصد، محصولات فلزی با ارزش بالا ۱۰درصد،‌ زغال سنگ ۱۵درصد، فرآوری‌های مس ۴۵ درصد،‌ خطوط ریلی ۱۰۰ درصد،‌ انواع کائولین ۷۰ درصد، پشم شیشه ۸۰ درصد،‌ لاستیک ۵۰ درصد،‌ سولفات و سدیم ۸۶ درصد، بنزین ۲۵ درصد،‌ انواع روانکارها و روغن‌های صنعتی ۲۴درصد،‌ کریستال و ملامین ۸۶ درصد، نیاز کشور را برطرف کنیم.

  دانشآموزان ایرانی پای ثابت چندین المپیاد علمی معتبر جهانی هستند:
صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه المپیاد جهانی فیزیک: ایران از سال ۱۹۸۸ به المپیاد جهانی فیزیک پیوست. حاصل تلاش دانش‌آموزان ایرانی در چهار دهه اخیر، کسب ۳۶ مدال طلا، ۶۸ مدال نقره، ۳۹ مدال برنز و  ۱۲ دیپلم افتخار در این رقابت‌ها بوده است.

  قرارداد عظیم گازی ایران و روسیه بهصورت رسمی اعلام شد:
طبق این قرارداد روسیه قصد دارد، سالانه 109 میلیارد متر مکعب گاز از طریق خطوط لوله گاز زیردریایی به ایران صادر کند که تمام هزینه آن را تقبل می‌کند. سپس گاز طبیعی از طریق ایران با قیمت بالاتر به کشورهای همسایه صادر می‌شود و اقتصاد ایران را تقویت می‌کند تا ایران به هاب منطقه تبدیل شود. این گاز بیشتر برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود و کشورهای آسیای غربی می‌توانند، با این گاز محصولات رقابتی در سطح جهانی تولید کنند.

  شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی روسیه و چین متصل شد:
میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن، با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران محصول استراتژیک زغال سنگ را از روسیه به هندوستان از مسیر ایران ترانزیت کردیم، گفت: تجریه کریدور شمال- جنوب از مبدأ روسیه در مسیر قزاقستان، ترکمنستان، ایران را در مسیر شرقی- غربی انجام داده و از ظرفیت کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، چین استفاده کرده‌ایم‌. اتصال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه ریلی ایران و چین، باعث افزایش نقش ایران در ترانزیت کالا از چین به اروپا خواهد شد.

  ۳۰۰۰ ایرانی در ترکیه زندانیاند:
معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه: در سال گذشته، یک میلیون و ۶۶۰ هزار روادید برای اتباع خارجی برای سفر به ایران صادر کرده‌ایم. پیش‌بینی می‌کنیم که حدود پنج میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند. تعداد زندانیان ایرانی خارج از کشور به غیر از ترکیه، ۷۰۰ نفر هستند و متأسفانه در حال حاضر ۳ هزار زندانی در ترکیه داریم.

  وصول ۲ همت مالیات از خودروهای لوکس:
​​​​​​​
مدیرکل سازمان امور مالیاتی: سازمان امور مالیاتی از سال ۱۴۰۱ تاکنون بر اساس قانون بودجه، اقدام به اخذ مالیات از خودرو‌های گران‌قیمت کرده است که مجموعاً ۷۸۲ هزار و ۴۰۹ خودرو مشمول مالیات شدند. از این تعداد خودرو، بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان مالیات مطالبه شده است که ۲ هزار میلیارد تومان آن وصول شده است.