printlogo


printlogo


امام خامنه‌ای، جامعه مدرسین، نهادهای حوزوی و حاکمیتی  در پیام تبریک به رئیس‌جمهور منتخب تأکید نمودند
 پیشرفت و عزت کشور در گرو تداوم راه شهید رئیسی و بکارگیری جوانان مؤمن و انقلابی
چهاردهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، تیرماه 1403 در دو مرحله طی روزهای هشتم و پانزدهم تیر برگزار شد. دور اول این انتخابات، با رقابت چهار نامزد برگزار و طی آن به‌خاطر  کسب نشدن «نصف بعلاوه یک» آراء مأخوذه توسط هیچ یک از نامزدهای دور اول، آقایان دکتر مسعود پزشکیان و دکتر سعید جلیلی به دور دوم رقابت‌ها راه یافتند. دور دوم نیز که با شرکت حدود 50 درصدی حائزین شرایط رأی دادن برگزار شد، آقای دکتر پزشکیان توانست، با کسب اکثریت آراء، نهمین رئیس جمهور ایران شود. به مناسبت پایان یافتن رقابت انتخاباتی چهاردهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به ریاست دولت چهاردهم، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علما و نهادهای حوزوی، آیات؛ موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجج‌اسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، سید‌حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، دکتر سعید جلیلی رقیب انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب در دور دوم و سران کشورهای مختلف منطقه و جهان، با ارسال پیام‌هایی، این حضور حماسی ملت و نیز انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست دولت چهاردهم را تبریک گفتند.

امام خامنهای
بسم‌الله الرحمن الرحیم
والحمد لله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیةالله روحی فداه
خدای عزیز و رحیم را سپاس که با اراده و توفیق او، ملت بزرگ ایران توانست، پس از مصیبت سنگین فقدان رئیس‌جمهور شهید، در مدت کوتاه قانونی، صحنه‌ انتخابات ریاست جمهوری را سامان دهد و در دو جمعه‌ پیاپی، انتخاباتی آزاد و شفاف برگزار کند و از میان چند نامزد، با اکثریت آراء، رئیس‌جمهور کشور را برگزیند.
مسئولان محترم برگزاری انتخابات، با شتاب لازم و امانت کامل، وظایف خود را انجام دادند و مردم عزیز، با احساس مسئولیت به میدان آمدند و صحنه‌ای گرم و پرشور آفریدند و صندوق‌های انتخاباتی را در دو مرحله با بیش از ۵۵ میلیون رأی انباشتند.
این حرکت بزرگ در رویارویی با غوغای دست‌سازِ تحریم انتخابات که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بُن‌بست به راه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش‌نشدنی است و همه‌ نامزدهای محترم و همه‌ کسانی که برای پیروزیِ هر یک از آنان، هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند، در افتخار و ثواب آن شریکند.
اکنون ملت ایران رئیس‌جمهور خود را انتخاب کرده است. اینجانب با تبریک به ملت و به رئیس‌جمهور منتخب و به همه‌ فعالان این صحنه‌ حساس مخصوصاً جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه می‌کنم. شایسته است، رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حد توان خود، برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.
به جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب نیز توصیه می‌کنم، با توکل به خداوند رحمان، به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامه‌ راه شهید رئیسی، از ظرفیت‌های فراوان کشور به‌ویژه منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.
بار دیگر جبهه‌ سپاس بر درگاه حضرت حق می‌گذارم و به حضرت بقیةالله اعظم روحی فداه درود و سلام می‌فرستم و یاد شهیدان والامقام و امام بزرگوار شهیدان را گرامی می‌دارم و از همه‌ نامزدهای محترم و فعالان عرصه‌ انتخابات که در این برهه‌ حساس نقش‌آفرینی کردند و نیز رسانه‌ ملی و حافظان امنیت کشور و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتخابات سپاسگزاری می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای/ 16/۴/1403

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
جناب مستطاب آقای دکتر مسعود پزشکیان
رئیس‌جمهور منتخب «زید عزه»
سلام علیکم و رحمت‌الله
خداوند متعال را سپاس می‌گوییم که ملت آگاه و فهیم ایران در آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری سرافراز شد و با لبیک به دعوت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی - مدظله العالی- و مراجع عظام تقلید - دامت برکاتهم- و در پاسداشت خون شهداء، تعظیم مقام حضرت امام و احیای شعارهای انقلاب اسلامی با حضور مبارک خود گامی بلند در جهت حراست از عزت، امنیت و ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشت. این حضور پر شور نشانه‌ای روشن از موفقیت نظام اسلامی در تحکیم و تثبیت مردم‌سالاری دینی به عنوان یک الگوی کارآمد در مشارکت مردم برای دستیابی به آرمان‌های والای انقلابی و ساختن آینده‌ کشور است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موفقیت شما در کسب اعتماد مردم جهت اداره عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را تبریک می‌گوید. إن‌شاءالله در خدمت به ملت شریف ایران، تقویت وحدت و عزت ملی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی با استفاده از هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری -مدظله العالی- و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم ملت و کشور، مستدام و پیروز باشید.
سید‌هاشم حسینی بوشهری/ رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  آیتالله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری
حضور محترم رئیس‌جمهور منتخب
جناب آقای پزشکیان دامت توفیقاته
سلام علیکم
حمد و سپاس به درگاه پروردگار متعال که ملت آگاه و عزیز ما در یکی دیگر از زیباترین و پرشورترین صحنه‌های انقلاب اسلامی، سرافراز بیرون آمد و درود به امت رشید و هوشیار ایران که با حضور یکپارچه و نیرومند خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در دو مرحله، یکی از با شکوه‏‌ترین جلوه‌های تعهد دینی و عزم ملی خود را به نمایش گذارد و اراده‏ پولادین خود را در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی به اثبات رساند.
اینجانب انتخاب جناب‌عالی به مسئولیت خطیر ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و از ملت قدرشناس و بزرگوار ایران که با حضور پرشور خود در انتخابات، مایه سربلندی و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا شدند، تشکر و قدردانی می‏‌کنم.
از خداوند متعال توفیقات روز افزون جناب‌عالی در نیل به اهداف عالیه اسلام و اجرای احکام نورانی قرآن کریم، ادامه راه امام راحل(قد)، عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و رسیدگی جدی به مشکلات واقعی مردم به‌ویژه نسل جوان را مسئلت می‌‏نمایم.

 آیتالله صادق آملی لاریجانیرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مسعود پزشکیان
انتخاب جنابعالی را از سوی ملت سرافراز ایران اسلامی به عنوان رئیس‌جمهور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبریک و تهنیت می‌گویم.
مشارکت پرشور ملت بزرگوار و همیشه در صحنه ایران عزیز، با دو بار حضور در پای صندوق‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خلق حماسه‌ای جدید بود. ملت بزرگ ایران ضمن استیفای حق خویش در انتخاب رییس جمهور و عمل به تکلیف شرعی، جلوه‌های دیگری از مردم‏‌سالاری دینی را در منظر جهانیان به نمایش گذاشتند و بر عزت نظام جمهوری اسلامی افزودند و دشمنان کشور را ناامید کردند.
باتبریک این موفقیت به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، حضرت‌عالی و مردم فهیم ایران، امیدوارم جنابعالی با بهره‌مندی از سوابق ارزنده مدیریتی، اجرایی، تقنینی و روحیه جهادی با استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌های فراوان کشور خصوصا جوانان عالم، متدین و پر تلاش و نیز تعامل و همدلی با همه دلسوزان و کارشناسان متعهد، در مسیر اعتلا و پیشرفت کشور و رفاه اقتصادی و اجتماعی مردم عزیز گام بردارید.
مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در چارچوب قانون برای تسهیل این مسیر آماده همکاری و مساعدت می‌باشد و از هیچ کمکی در راه رسیدن به اهداف مقدس جمهوری اسلامی دریغ نخواهد نمود.
دوام سلامتی و توفیقات روزافزونتان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه کشور
بِسْمِ‌اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
[...وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ...] (آل‌عمران/۱۴۰)
و ما این روزها را میان مردم به نوبت می‌گردانیم [تا آنان پند گیرند] و خداوند کسانی را که [واقعاً] ایمان آورده‌اند معلوم دارد و از میان شما شاهدانی برگزیند.
صحنه‌ زیبا و پرشوری که مردم عزیز ایران در روز جمعه‌ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ پای صندوق‌های رأی آفریدند، حقیقتاً حماسه‌ای باشکوه و قابل تقدیر بود. زمان‌شناسی و مشارکت مؤثر مردم یک بار دیگر به توفیق الهی، درست هنگامی که دشمنان بر طبل جدایی مردم از نظام اسلامی می‌کوبیدند، کار خود را کرد و از ایران اسلامی چهره‌ای با نشاط، مصمم و سرشار از ایمان و آگاهی به دنیا نشان داد و بحمداللَّه کشور را در برابر توطئه‌ دشمنان و وسوسه‌ بدخواهان بیمه کرد.
چنین انتخاباتی که در فضایی آزاد، رقابتی و سالم، با امنیت و انضباط تمام برگزار شد، مایه افتخار است. با حضور گسترده‌ ملت عزیز ایران در این آزمایش الهی، و با اختصاص اکثریت آراء به رئیس جمهور منتخب مردم، ایران اسلامی از آزمونی دیگر، موفق بیرون آمد.
ملت مقاوم ایران از اینکه خداوند متعال آنها را به این حرکت افتخارآمیز هدایت کرد و دشمنان را ناکام ساخت، شاکر است.
این‌جانب ضمن سپاس خاضعانه از ساحت مقدس پروردگار، از همه اقشار و گروه‌ها و آحاد ملت ایران به‌ویژه جوانان عزیز، همچنین از رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله، مراجع عظام تقلید حفظهم‌الله، علمای اعلام و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی به‌ویژه طلاب و روحانیت معزز که در تشویق قشرهای گوناگون مردم به این امر تلاش وافر داشتند و از نیروهای نظامی و انتظامی و خادمان امنیت، از نامزدهای محترم و ستادهای آنان و از اصحاب رسانه همچنین از صدا و سیما که با فراهم ساختن زمینه گفتگوها، مناظرات و برنامه‌های دیگر برای آشنایی مردم با نامزدهای انتخابات، انگیزه و امکان گزینش آزاد را برای مردم فراهم آورد، و نیز از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور که با صدق و امانت و کوشش خستگی‌ناپذیر خود، میدان را برای این مسابقه‌ عمومی مهیا ساختند، و از همه‌ کسانی که به نحوی در خلق این حماسه کمک کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.
ضمن احترام و تقدیر از همه نامزدهای محترم و تبریک صمیمانه به رئیس جمهور منتخب مردم، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، توفیق تحمل این امانت بزرگ به‌ویژه صیانت از ارزش‌های اسلام و انقلاب و جایگاه و منزلت ایران اسلامی و مردم شریف و خدمت صادقانه به ملت عزیز ایران و گره‌گشایی از مشکلات آنان را از خدای منان خواستارم.
بدیهی است که سهام‌دار و برنده‌ اصلی در این حماسه بزرگ، ملت شریف ایران است که در مسیر برپا کردن تمدّن نوین اسلامی و رسیدن به قله‌های پیشرفت و عزت، راه پرافتخار خود را برگزیده و با آگاهی و سرشار از روح معنویت و اخلاق در آن مسیر گام برمی‌دارد. امید است خداوند منان ملّت عزیز ایران را به پیروزی بیشتر و تعالی و ارتقای فزون‌تر نائل فرماید و شر بدخواهان ملت ایران و کید ستم‌پیشگان و دشمنان آزادی و استقلال ایران و امت اسلام را دفع نماید. وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ

  حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن نصراللهدبیرکل حزبالله لبنان
این انتخاب مبارک را از سوی ملت عزیز و شریف ایران به شما تبریک می‌گویم و از خداوند متعال مسئلت دارم که حافظ، یاری‌گر و پشتیبان جنابعالی باشد و شما را در زمینه محقق کردن امیدها و خواسته‌های این مردم فداکار و وفادار موفق بگرداند.
ما در حزب‌الله و همه جنبش‌های مقاومت و به عنوان بخشی از ملت‌های منطقه که سال‌های طولانی است، تقابل نامحدود با رژیم اشغالگر صهیونیستی و سلطه‌جویی آمریکا را آغاز کرده‌ایم، به جمهوری اسلامی به عنوان پشتوانه‌ای قوی، ثابت و پایدار برای مقاومان و مظلومان می‌نگریم. این روند از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(قد) و پس از آن رهبری آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (دام ظله) و دولت‌های پیاپی جمهوری اسلامی برقرار بوده است.
ان‌شاءالله ما همراه با شما این راه را تا رسیدن به پیروزی نهایی که ستون اصلی آن ایران اسلامی قوی، عزتمند و مقتدر خواهد بود، ادامه خواهیم داد. از خداوند متعال مسئلت دارم که به شما قدرت، صحت و سلامت عطا فرماید و با دستان شما آنچه را که باعث شادی مؤمنان و مستضعفان است، محقق سازد.

  حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهایرئیس قوه قضائیه
جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان «زید عزه العالی»
انتخاب جنابعالی از سوی ملت بزرگ و سربلند ایران به عنوان رئیس‌جمهور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صمیمانه تبریک می‌گویم.
به فضل الهی و هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مردم متدین، سرافراز، میهن‌دوست و وظیفه‌شناس ایران اسلامی با مشارکت و حضور هوشمندانه در پای صندوق‌های رأی دوره اول و دوم صحنه انتخابات و با شور و شعور سیاسی خود برگ زرین دیگری را بر صفحات پرافتخار مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزودند. خلق این حماسه را که تلاش و کید و توطئه دشمنان و بدخواهان را خنثی نمود و بر اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران فزونی بخشید، محضر مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» و مردم متدین و انقلابی همیشه در صحنه ایران اسلامی تهنیت عرض می‌کنم و خداوند متعال را بابت این عنایت و نعمت بزرگ شاکرم.
اکنون وظیفه همه کارگزاران نظام اسلامی بخصوص شخص حضرت مستطابعالی است که با استعانت از درگاه حضرت احدیت، استمداد از انفاس قدسی ائمه اطهار(ع) و ارواح طیبه شهدا، با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌ها، با کار جهادی و شبانه‌روزی در راستای حل مسائل، مشکلات و تحقق انتظارات بحق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی تلاش نمائیم.
قوه قضائیه در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی، برنامه هفتم توسعه، تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، هم‌گرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی و مبارزه علمی و اصولی با تمامی مظاهر فساد در ساحت‌های مختلف، آمادگی همه‌جانبه خود را برای همکاری و مساعدت با دولت منتخب مردم اعلام می‌دارد.
توفیقات جنابعالی که از یادگاران عرصه جهاد و شهادت و دارای سوابق ارزنده در مناصب متعدد مدیریتی، اجرایی و تقنینی می‌باشید را در دولت چهاردهم در مسیر اعتلای هر چه بیشتر نظام و پیشرفت کشور و آرامش و رفاه مردم از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
در پایان یاد و خاطره رؤسای جمهور شهید، شهید بزرگوار رجایی و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و همه شهدای اسلام و انقلاب را گرامی می‌دارم و علو درجات و رحمت واسعه برای آنان از حضرت باری‌تعالی خواستارم.

  دکتر محمدباقر قالیبافرئیس مجلس شورای اسلامی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نشان از اقتدار ساختاری و کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران دارد؛ چرا که این انتخابات مبتنی بر راهبردهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب با حضور و رقابت جدی همه سلایق سیاسی و در کمال امنیت، آرامش و سلامت، تنها چند هفته بعد از فقدان رئیس‌جمهور عزیزمان به بهترین نحو به پایان رسید و مردم عزیز ایران و دیگر کشورها این صحنه سیاسی را مشاهده کردند، صحنه‌ای که بی‌تردید از چشم دشمنان دور نمانده است و در نتیجه اقتدار و امنیت کشور عزیزمان را افزایش خواهد داد.
البته روشن است که نمایش توان و اقتدار ساختاری نظام جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه به معنای نبود نگرانی از کاهش مشارکت در این انتخابات، مخصوصا در مرحله اول آن نیست، مدتی است که این نگرانی وجود دارد و اکنون زمان آن رسیده است که ما مسئولان، صریح‌تر، علنی‌تر و با دغدغه بیشتر، رویکردها و نگاه‌های علمی مختلف را درباره علل این کاهش مشارکت بشنویم و متناسب با آن تصمیم بگیریم و دست به اقدامات عملی بزنیم.
در همین‌جا لازم می‌دانم، ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب که زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم ایجاد کردند، از همه مردمی که علی‌رغم همه سختی‌های معیشتی و تمام ناملایمتی‌ها پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، صمیمانه قدردانی کنم، مخصوصا که مشارکت ۵۰ درصدی در مرحله دوم فرصتی مجدد داد که بتوانیم با اصلاح در رویه‌ها مخصوصا تغییر در نظام اداره کشور، شرایط را برای افزایش مشارکت در شأن نظام مردم‌پایه جمهوری اسلامی، فراهم کنیم.
انتخابات را باید فرصت گرانقدری برای بازنگری در روش‌ها، رفتارها و سیاست‌ها بدانیم، فرصتی برای افزایش همدلی‌ها و همکاری‌ها در سطوح گوناگون سیاسی و اجتماعی.
نتیجه انتخابات را باید معیاری برای تنظیم رفتار و منش سیاسی و اجتماعی خود بدانیم و همه ما از مسئولین و گروه‌های سیاسی گرفته تا مرجع‌های سیاسی و اجتماعی بر اساس این نتایج، باید به‌دنبال ارزیابی در رفتار و منش سیاسی خود بوده و جهت‌گیری‌های سیاسی خود را با خواست و اراده مردم در چارچوب مبانی انقلاب هماهنگ سازیم.
همچنین به رئیس‌جمهور محترم و منتخب، برادر عزیز و گرانقدرم جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان که موفق به رأی اعتماد مردم شریف ایران شدند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و از ایشان تشکر می‌کنم که در تبلیغات‌های انتخاباتی ضمن تأکید بر وحدت و اجماع داخلی، بر عمل ذیل سیاست‌های رهبری معظم انقلاب و همچنین بر اجرایی کردن قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور به‌عنوان برنامه اصلی خود تصریح کردند که این دو راهبرد، بهترین مبنای همدلی و همکاری و تعامل بین قوا خواهد بود، همه دغدغه مجلس دوازدهم پاسخ به مطالبات مردم، مخصوصا حل مشکلات اقتصادی است و در همین راستا در چارچوب قوانین، مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند و از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد و وظیفه خود می‌داند با نظارت همدلانه و مؤثر به دولت کمک کند تا آسایش مردم و پیشرفت کشور محقق شود.
بار دیگر ضمن تبریک به رئیس‌جمهور محترم و منتخب، از خداوند متعال برای همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت بیشتر به مردم عزیز ایران را خواستارم.

  دکتر سعید جلیلیرقیب انتخاباتی رئیسجمهور منتخب در مرحله دوم
پانزدهم تیر ملت بزرگ ایران در مشارکتی گسترده همراه با رقابتی جدی در بستری سالم و امن، بار دیگر استواری و عمق پایه‌های مردم‌سالاری دینی و جمهوریت نظام را به دنیا نشان دادند. اکنون بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند.
به آقای پزشکیان که موفق به جلب آرای اکثریت مردم شدند، تبریک عرض می‌کنم و همچون گذشته وظیفه خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می‌دانم.
از میلیون‌ها رأیی که خواهان استفاده از «یک جهان فرصت» برای «یک ایران جهش» بودند، تشکر می‌کنم و به آنها اطمینان می‌دهم به پشتوانه نزدیک به ۱۴میلیون رأی شما، تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص‌ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست.
اکنون وقت ایفای «نقش پرشکوه هر ایرانی» با همدلی و همبستگی ملی در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.