printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی
احیای عزای حضرت سیدالشهدا(ع) از اوجب واجبات است
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی تصریح کردند: سیاه‌پوشان و عزاداران سیدالشهدا‌(ع) در صف اول مقربان در روز حشر هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله وحید خراسانی، ۱۶ تیرماه، در آستانه‌ ماه محرم‌الحرام در دیدار با عده‌ای از خادمین هیئات مذهبی، اظهار کردند: تعظیم شعائر حسینی از اوجب واجبات است و هر کس در این راه به هر نحوی خدمت کند؛ اجرش بی‌حساب و اسمش در دفتر حضرت صدیقه کبری(ع) ثبت و ضبط می‌گردد.
معظم‌له با تأکید بر اینکه احیای عزای حضرت سیدالشهدا(ع) از افضل قربات است، تصریح کردند: سیاه‌پوشان و عزاداران سیدالشهدا‌(ع) در صف اول مقربان در روز حشر هستند.
ایشان در ادامه، با اشاره به روایت حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا(عج) به نقل ریان‌بن شبیب که حضرت می‌فرمایند: «لقد بکت السماوات السبع والارضون»، افزودند: عزاداری و گریه بر سیدالشهدا(ع) اکسیر اعظم است. همه‌ شما در این ماه سوره‌ یس بخوانید و به مادر امام زمان(عج) هدیه کنید تا رزق اشک شما را امام زمان(عج) بنویسد.
این مرجع تقلید با سفارش به هیئات مبنی بر این‌که جلسات با زیارت آل‌یاسین آغاز گردد، اظهار کردند: از عاشورا تا اربعین هر شب زیارت عاشورا را بخوانید و برای فرج دعا کنید که در تعجیل فرج مؤثر است؛ ان‌شاءالله.
ایشان با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و گرانی ارزاق، گفتند: کسانی که تمکن دارند، از اطعام مردم در این ماه غافل نشوند. این مردم ایتام آل محمد(ع) هستند. اجر این کار لا یدرک و لا یوصف.
معظم‌له در پایان، برپایی دسته‌های عزاداری را در همه‌جا (شهرها و روستاها) در ایام محرم، بالأخص تاسوعا و عاشورا را خواستار شده و اظهار کردند: هیئات در قم حتماً دسته‌های عزاداری را به حرم حضرت معصومه(ع) ختم کنند. حرم مطهر باید میزبان دسته‌های عزاداری بر سیدالشهدا(ع) باشد.