printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی سبحانی عنوان کردند
اهمیت ترویج معارف دینی و توجه به نیازهای زائران بارگاه منور رضوی
این مرجع تقلید گفتند: تعدادی از نسخ کتب خطی خود را به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا خواهند کرد و این کتب خطی که از نفایس ارزشمند علمی و فرهنگی هستند، به گنجینه کتابخانه آستان قدس افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، مدیر عالی حرم مطهر رضوی، با حضرت آیت‌الله سبحانی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
حضرت آیت‌الله‌ سبحانی در این دیدار، ضمن تقدیر از مجموعه اقدامات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی، به‌ویژه حجت‌الاسلام و‌المسلمین مروی، تولیت آستان قدس، بر اهمیت ترویج معارف دینی و توجه به نیازهای زائران بارگاه منور رضوی تأکید و از خدمات حرم مطهر رضوی به زائران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان قدردانی کردند.
معظم‌له گفتند: تعدادی از نسخ کتب خطی خود را به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا خواهند کرد و این کتب خطی که از نفایس ارزشمند علمی و فرهنگی هستند، به گنجینه کتابخانه آستان قدس افزوده خواهد شد.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی نیز در این دیدار، به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حرم مطهر در جهت معرفت‌افزایی و نیز رفاه حال زائران حضرت رضا(ع)، پرداخت.
خوراکیان همچنین به تشریح برنامه‌های فرهنگی، عمرانی و خدماتی حرم مطهر رضوی در راستای ترویج معارف دینی و ارائه خدمات به زائران بارگاه منور رضوی اشاره کرد.


 تمرکز بر تربیت طلبه مُبلغ برای مساجد و حضور در بین مردم
حضرت آیت‌الله سبحانی، با اشاره به قدرت عجیب خراسانی‌ها در بیان و خطابه که نعمتی از سوی خداست، از نبود افراد شاخص و فعال همچون سبقه قدیم خراسانی‌ها در این زمینه، انتقاد و بیان کردند: در قم نیز چنین شده که خیلی از افراد، جذب ادارات دولتی و مؤسسات می‌شوند و از تبلیغ و حضور در مساجد باز مانده‌اند.
به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس،این مرجع تقلید طی سخنانی در مدرسه علمیه عالی نواب، که در دیدار برخی مسئولان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ایشان، ایراد نمودند تصریح کردند: دشمن فعلی ما وهابیت است؛ افراد تحصیل‌کرده دیوبندی در پاکستان که الگوی دوم وهابیت در اینجا هستند، در کنار گوش شما فعالیت دارند؛ بنابراین لازم است، یک دوره عقاید وهابیت از ریشه و مسائل بحث و بررسی شود.
ایشان خاطرنشان کردند: یک روز کسروی و یک روز حزب توده را آوردند و الآن تمام نیروهای عربستان در کشور دنبال مسائل وهابیت برای از بین بردن وحدت اسلامی ‌هستند تا از سوی دیگر پایگاهی در دنیا برای خود بسازند. هرجا پا گذاشتند مسلمانان را متفرق کردند.
این مرجع تقلید تأکید کردند: با تأکید بر تمرکز دانشگاه رضوی نسبت به خروجی طلبه مُبلغ برای مساجد و حضور در بین مردم، نسبت به اداری شدن طلاب برای تأمین معیشت و حضور در کارهای دولتی انتقاد کردند.
حضرت آیت‌الله سبحانی، با اشاره به قدرت عجیب خراسانی‌ها در بیان و خطابه، از نبود افراد شاخص و فعال همچون سبقه قدیم خراسانی‌ها در این زمینه، انتقاد و بیان کردند: در قم نیز چنین شده که خیلی از افراد جذب ادارات دولتی و مؤسسات می‌شوند و از تبلیغ و حضور در مساجد بازمانده‌اند.
در ادامه این نشست، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پاسخ به مورد فعالیت در عرصه تبلیغ، از وجود رشته تحصیلی تبلیغ به‌صورت رسمی ‌و نیز برنامه‌های علمی ‌فرهنگی در مرکز معرفت و مهارت دانشگاه نسبت به آموزش‌های لازم در زمینه تبلیغ برای آماده‌سازی طلاب جهت حضور در عرصه تبلیغ سخن گفت.
وی اظهار کرد: بیش از ۳۵۰نفر از طلاب و خروجی‌های دانشگاه رضوی در زمینه تبلیغ و حضور در مساجد و بیان معارف برای مردم فعالیت دارند. جدا از این نیز، بسیاری از آنها در کسوت امام جمعه در سطح کشور به امر تبلیغ دین مشغول هستند.