printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی
قضات سعه صدر داشته باشند
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، در دیدار رئیس دیوان عدالت اداری، با تأکید بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، گفتند: بنا بر فرمایش مولای متقیان حضرت علی‌(ع)، قضات باید پرحوصله بوده و سعه‌صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۳۱خرداد در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، بر لزوم ارتقای خدمات و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و صدور آرا تأکید کردند.
این مرجع تقلید، به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه حضرت امیرالمؤمنین علی‌(ع) خطاب به مالک اشتر هنگام اعزام به سرزمین مصر اشاره و اظهار کردند: حضرت امیرالمؤمنین علی‌(ع) در این نامه، ویژگی‌های قضات را ذکر کرده‌اند؛ بنا بر فرمایش مولای متقیان حضرت علی‌(ع) قضات باید پرحوصله باشند و سعه‌صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند.
معظم‌له زمان رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی دانستند و افزودند: روند رسیدگی‌ها باید تسریع شود؛ چهار ماه زمان زیادی است. اگر حجم کار سنگین است، تعداد نفرات را افزایش دهید و یا افرادی را بر کرسی قضاوت بنشانید که دقت و سرعت عمل را توأمان داشته باشند. حضرت امیرالمؤمنین‌(ع)، به بسیاری از مسائل قضایی در همان مسجد کوفه رسیدگی می‌کردند.
این مرجع تقلید در ادامه یادآور شدند: مردم و مراجعین، می‌خواهند در اسرع وقت به پرونده‌ها و مشکلات‌شان رسیدگی شود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، تحول در دستگاه قضایی در سال‌های اخیر را مثبت ارزیابی کردند و ادامه دادند: ما شاهد تلاش و تحول در قوه قضائیه هستیم و تشکر می‌کنیم و امیدواریم، خدمت‌رسانی که در حال انجام است، ارتقای بیشتری پیدا کند.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری، گزارشی از فعالیت‌های صورت‌ گرفته ارائه کرد.