printlogo


printlogo


دو توصیه مهم و راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ملت ایران و نامزدهای جبهه انقلاب
• مشارکت حداکثری • ضرورت اجماع نامزدهای جبهه انقلاب
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در بیانیه‌ای تأکید کرد: نامزدهای انتخاباتی باید وفاداری خود را به اسلام و ولایت فقیه، نشان دهند و با حرکت در چهارچوب قانون اساسی، مرزبندی روشن خود را با دشمنان اسلام و انقلاب و فتنه‌گران و جریان‌های معاند و کینه‌توز به‌طور شفاف اعلام نمایند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالى: چإن الله یأمرکم أن تؤدوا الأمانات إلى أهلها…..] (نساء/ ۵٨)
سلام و صلوات الهی بر روح مطهر امام راحل عظیم‌الشان(قد) و شهدای والا مقام انقلاب اسلامی.
انتخابات سرنوشت‌ساز چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار می‌شود، نقش تعیین‌کننده‌ای در ترسیم آینده انقلاب اسلامی دارد و هرگونه سهل‌انگاری و کوتاهی نسبت به آن، زیان‌بار خواهد بود؛ لذا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مسئله مهم انتخابات در جهت تبیین به نکات زیر تأکید می‌نماید:
 1. شرکت در انتخابات علاوه بر آنکه حق شهروندی است، تکلیف و فریضه مهم و یک عمل صالح سیاسی تکمیل‌کننده حماسه باشکوه بدرقه، تشییع و برگزاری مجالس شهیدان خدمت است؛ از این‌رو در انتخاب اصلح توجه به معیارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خدمات شهید رئیسی، انتظارات از رئیس‌جمهور را در نگاه ملت تغییر داده است.
2. در انتخاب اصلح، رئیس‌جمهور شهید ما تراز است؛ خدمت به مردم، مدیریت، تدبیر و خستگی‌ناپذیری، سیاست‌ورزی مؤمنانه، اخلاق‌مداری و پایداری بر ارزش‌های اسلامی، سازش‌ناپذیری با دشمنان و یاری مظلومان، باید ملاک باشد.
3. نامزدهای انتخاباتی باید وفاداری خود را به اسلام و ولایت فقیه، نشان دهند و با حرکت در چهارچوب قانون اساسی، مرزبندی روشن خود را با دشمنان اسلام و انقلاب و فتنه‌گران و جریان‌های معاند و کینه‌توز به‌طور شفاف اعلام نمایند.
4. جامعه مدرسین از هرگونه تلاش برای رسیدن به نقطه مشترک برای گزینش نامزد اصلح در جبهه انقلاب حمایت می‌کند و از نامزدهای جبهه انقلاب و طرفداران آنان می‌خواهد که با تقویت همدلی و هم‌افزایی و درک شرایط حساس کشور، تلاش خود را برای ایجاد وفاق در جبهه انقلاب ادامه دهند.
5. انتظار آن است که بر پایه جهاد تبیین و تواصی به حق، حوزه‌های علمیه، علماء و خطباء، مبلغان، ائمه محترم جمعه، نخبگان جامعه و دانشگاهیان و اقشار تأثیرگذار، با روشنگری فعالیت خود را مضاعف نمایند و اقشار گوناگون مردم در مشارکت حداکثری در شکوه حماسه ملی نقش‌آفرینی نمایند.
در پایان از خداوند متعال مسألت می‌نماییم که دل‌های ملت ایران را به سمت انتخاب اصلح هدایت نماید و طول عمر با عزت، به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیةالله الاعظم(عج) کرامت نماید.
«بمنه و کرمه؛ انه سمیع مجیب والله ولی التوفیق».
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم