printlogo


printlogo


قائم‌مقام مدیر حوزه علمیه قم در جمع ائمه جماعات
امام جماعت تراز مسجد تراز را شکل می‌دهد
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: محله‌هایی که مساجد موفق دارند، کلانتری‌های آن مناطق، کم‌رفت و آمدترین هستند؛ اگر مساجد فعال باشند، آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد و روحانی می‌تواند، به‌گونه‌ای در مساجد رفتار و نقش‌آفرینی کند که محله را به آرامش برساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در جمع ائمه جماعات و فعالان فرهنگی منطقه دو شهر مقدس قم که در مسجد رسالت برگزار شد، ابراز کرد: امام مسجد می‌تواند نقش مؤثری را در راهبری مردم ایفا کند؛ چراکه در صورت انجام کار دقیق، شاهد ارتباط تنگاتنگی بین مردم و مسجد خواهیم بود.
قائم‌مقام مدیر حوزه علمیه قم ادامه داد: مسجد در شکل‌گیری جریان‌های سیاسی و فرهنگی نقش بسزایی دارد؛ همان‌طور که در دوران انقلاب، مردم در اصلی‌ترین جایی که با تفکر و رفتار امام و اعلامیه‌های ایشان آشنا می‌شدند مسجد بود.
وی در ادامه گفت: اگر نقش مساجد در راهبری جامعه کم‌رنگ شود، قطعاً رابطه علما و روحانیون با مردم‌ قطع خواهد شد؛ چراکه دشمن با تمام ‌توان آمده است که روحانیت شیعه را نابود کند؛ اما نمی‌تواند، چراکه مردم همراه روحانیت هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی گفت: امامان ‌جماعت مساجد باید توانمند باشد و در جهت پاسخ به شبهات روز، قوی عمل کنند؛ به‌طوری‌که مخاطب جواب سؤالات خود را بگیرد.
وی تصریح کرد: روحانی تراز، مسجد تراز را شکل می‌دهد؛ اگر از حیث اطلاعات عمومی در سطحی نباشیم که جوان امروز نسبت به ما احساس نیاز پیدا کند، قطعاً نقش روحانیت کم‌رنگ و جامعه دچار آسیب‌هایی خواهد شد.
قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم ابراز کرد: محله‌هایی که مساجد موفق دارند، کلانتری‌های آن مناطق، کم‌رفت و آمدترین هستند؛ اگر مساجد فعال باشند، آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد و روحانی می‌تواند، به‌گونه‌ای در مساجد رفتار و نقش‌آفرینی کند که محله را به آرامش برساند.
وی یادآور شد: مسجد باید محور باشد و سعی کنیم، بیش از ۱۰۰ مسجد تراز در استان داشته باشیم و با برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای رفتار کنیم که هیئت‌ها در مساجد حضور داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در پایان، بر هم‌افزایی مساجد تأکید کرد و گفت: مساجد خیلی از معضلات و مشکلات جامعه را حل و فصل می‌کنند.