printlogo


printlogo


آیت‌الله کعبی
وظیفه روحانیت ترویج گفتمان شهید جمهور است
نماینده مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وظایف حوزه و روحانیت در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: برخی در جریانات سیاسی تلاش دارند تا حوزه و روحانیت را در عرصه انتخابات با نام بی‌طرفی منفعل کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمين قاصدى دادستان ویژه روحانیت قم که در مدرسه امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: از میان شهدای خدمت دو روحانی نمونه داشتیم که سرمایه اجتماعی روحانیت را افزایش دادند؛ آیت‌الله رئیسی(ره) از طریق نگاه به مدیر روحانی تراز در حاکمیت و آیت‌الله آل‌هاشم(ره) از لحاظ نفوذ اجتماعی و معنوی و پدری کردن برای مردم.
وی با بیان اینکه شهید رئیسی یک مکتب حکمرانی را به ارمغان آورد، ابراز کرد: این مکتب حداقل دوازده ویژگی دارد؛ اولین ویژگی ولایت‌مداری این شهید بود. آیت‌الله رئیسی یار ولایت بود و تلاش می‌کرد، خط فرمان ولایت را  عملیاتی کند و به پیش ببرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انتخابات پرشور را مکمل تشییع باشکوه شهدای خدمت برشمرد و گفت: به‌فضل الهی حضور پرشور مردم در هشت تیرماه با امتداد گفتمان شهید جمهور رقم خواهد خورد.
این استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه الگوی ما حوزویان در زمان معاصر، امام خمینی(قد) و مقام معظم رهبری است، اذعان کرد: صیانت با طراحی الگو ممکن خواهد شد که بحمدالله ما در حوزه علمیه، روحانیت پرتلاش، شایسته و ساده‌زیست بسیاری را داریم؛ اما دشمن با کینه و برای تخریب روحانیت بصیر و انقلابی، نقاط ضعفی را در برخی از روحانیون شناسایی و با بزرگ‌نمایی و ابزار رسانه و معمولاً با دروغ و شایعه‌سازی تلاش می‌کند، ذهن مردم را بدبین کرده و خدمات روحانیت نادیده گرفته شود. شهادت آیت‌الله رئیسی و آل‌هاشم(ره) محبوبیت روحانیت را افزایش داد.
وی با بیان اینکه یک لحظه از نقشه و طراحی دشمن نباید غافل شد، اضافه کرد: دشمن با نفوذ، ایجاد اختلاف و تحریک به دنبال دودستگی و پیاده کردن نقشه‌های شیطانی خود است که باید هوشیار بود و به‌موقع واکنش نشان داد و صیانت باید در اولویت قرار بگیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تأثیرگذاری حوزه و روحانیت در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: برخی در جریانات سیاسی تلاش دارند، حوزه و روحانیت را در عرصه انتخابات با نام بی‌طرفی منفعل کنند. روحانیت در انتخابات چند وظیفه دارد؛ وظیفه اول ترویج امتداد گفتمان شهید جمهور در میان مردم است.
آیت‌الله کعبی، با برشماری دیگر وظایف روحانیت و حوزه علمیه در عرصه انتخابات، ادامه داد: حوزه علمیه باید شاخصه‌های رئیس‌جمهور تراز را بیان نماید و از دوقطبی‌های بی‌حاصل، جامعه را صیانت کند و جلوی شکاف، اختلاف، نزاع و درگیری‌های انتخاباتی را با حکمیت در میان جبهه انقلاب بگیرد.
وی بر اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تهمت و تخریب نامزدها تأکید و اضافه کرد: روحانیت باید همدلی و هم‌افزایی در میان اقشار را دنبال کنند؛ به‌گونه‌ای که تأثیرگذاری داشته باشند و ان‌شاء‌الله بتوانیم، با رصد و پایش میدان، قدردان شهدای خدمت به‌ویژه شهید جمهور باشیم و فقدان این شهدا و خلأ شهيد رئيسي عزيز به‌نحو احسن در انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور و انتخاب اصلح در امتداد شهید جمهور جبران شود.