printlogo


printlogo


در گردهمایی اساتید حوزه علمیه قم با عنوان «وعده صادق، عروج شهدای خدمت، تحولات جهانی» مطرح شد
افزایش قدرت بازدارندگی ایران بعد از عملیات وعده صادق
گردهمایی اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با موضوع «وعده صادق، عروج شهدای خدمت، تحولات جهانی»، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی و سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ۱۰خرداد در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.

انقلاب اسلامی به یک جغرافیا، منطقه و مردم خاص محدود نمیشودبه گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی در این گردهمایی، انقلاب اسلامی را یک حرکت جهانی که به یک جغرافیا، منطقه و مردم خاص محدود نمی‌شود دانست و افزود: این نظام، یک رسالت جهانی برای همه انسان‌ها و ملت‌ها و یک نهضت معنوی و عدالت‌خواهانه برای همه عالم به‌همراه دارد.
وی تصریح کرد: امروز به‌لطف خدا و بر اثر حوادث سال‌های اخیر به‌ویژه در عملیات وعده صادق، این اقتدار و جایگاه انقلاب اسلامی برای دولت‌ها و ملت‌ها اثبات شده است و این عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که در دنیا به‌عنوان پرچم‌دار دفاع از مظلومان شناخته می‌شود.
عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه دنیای ما در حال گذر از پیچ تاریخی و عبور از تمدنی مادی رو به افول است، تصریح کرد: امروز حقیقت تلخ غزه به ما نشان می‌دهد، در مقابل یک رژیم جنایت‌کار که تمامی معادلات اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته است و با حمایت کشورهایی همچون آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی، بیش از چهل و پنج هزار تن بمب بر سر مردم غزه ریخته است، ملت‌های آزادی‌خواه ایستاده‌اند. امروز نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد، پرچم‌دار حمایت از آزادی‌خواهی ملت‌ها در مقابل زیاده‌خواهی مستکبران جهان است.
وی با بیان اینکه به‌برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی، پرچم ضد صهیونیسم بر دوش ملت‌ها قرار گرفته است، ابراز کرد: این انقلاب اسلامی است که در عصر حاضر، پرچم مدنیت را به دوش گرفته است و تکریمی که از شهیدان در اقصی‌نقاط دنیا صورت می‌پذیرد، به‌دلیل پیوند قلبی است که ملت‌ها با جریان تمدن اسلامی دارند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی در پایان تصریح کرد: بقای انقلاب اسلامی به سه عنصر وجود رهبری حکیم، حضور تعیین‌کننده و اقتدارآفرین مردم و همچنین مسئولان خدومی است که خود را وقف خدمت به مردم کرده‌اند، وابسته است.


۲۰درصد توان نظامی جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق استفاده شدسردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این گردهمایی، ضمن تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق پیامد اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی بود، اظهار کرد: اگر هدف رژیم صهیونیستی زدن فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران بود، می‌توانست در خارج از کنسول‌گری ایران در سوریه این جنایت را انجام دهد؛ هدف رژیم صهیونیستی از این اقدام، پیروزی راهبردی برای جبران شکست ۷ اکتبر بود.
وی با تأکید بر اینکه نابودی اسرائیل با کار نظامی برای جهان شیرین نیست، افزود: مردم دنیا باید روشن و آگاه شوند، جنگ غزه، هزینه برای روشن شدن جهان است و اتفاقاتی که امروز در دنیا انجام می‌شود، همگی ناشی از جنگ غزه است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، با اشاره به اینکه پیروزی راهبردی برای هر کشوری اثر منطقه‌ای دارد، اظهار کرد: توسعه جنگ برای رژیم صهیونیستی هزینه زیاد داشت و به دنبال اقدامی با هزینه کم و اثربخشی زیاد بودند؛ ورود رژیم غاصب به این جنایت علیه ایران، اشتباه محاسباتی بود و آنها تصور کردند، ایران پاسخ جنایت آنها را نمی‌دهد و نیروی مقاومت به‌جای ایران اقدام می‌کند.
وی با بیان اینکه اسرائیل برای جلوگیری از پاسخ ایران، از طریق وزیر خارجه مصر پیام فرستاد که در جنگ غزه کوتاه خواهد آمد، افزود: شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، نقش فعالی در دیپلماسی عملیات وعده صادق داشت؛ اسرائیل و آمریکا برای جلوگیری از آسیب پاسخ ایران، کشورهای منطقه را برای دفاع از اسرائیل تجهیز کردند.
سردار حاجی‌زاده ضمن بیان اینکه حدود ۲۲۱ جنگنده برای جلوگیری از حملات ایران آماده‌باش شدند، گفت: حضرت آقا تأکید داشتند که عملیات وعده صادق قاطع باشد و با توکل به خداوند و بدون نگرانی این عملیات انجام شود؛ باتوجه به امکان اقدام پیش‌دستانه اسرائیل علیه ایران، عملیات وعده صادق در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، با تأکید بر اینکه به اقرار کشورهای خارجی عملیات وعده صادق، بزرگ‌ترین عملیات موشکی و پهپادی جهان بود، ابراز کرد: برای عبور از گنبد آهنین اسرائیل، نیاز به تعداد موشک و پهپاد زیادی بود؛ عملیات وعده صادق، تنبیهی، محدود و گسترده بود و دو پایگاه اطلاعاتی و عملیاتی که در شهادت سرداران نظامی ایران در سوریه نقش داشتند، نابود شد.
وی با تأکید بر اینکه شکست قدرت بازدارندگی اسرائیل مساوی با فروپاشی است، اظهار کرد: اکنون محور مقاومت روحیه گرفته و تاریخ منطقه به قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم شده است؛ نتیجه این عملیات، قدرت بازدارندگی خوب و مثال‌زدنی برای جمهوری اسلامی است و در سایه این پیروزی، اقتصاد و روحیه مردم بهبود یافت و انسجام ملی در حمایت از این عملیات افزایش پیدا کرد.
سردار حاجی‌زاده، با بیان اینکه در عملیات وعده صادق از ۲۰درصد توان نظامی جمهوری اسلامی استفاده شد، گفت: سامانه‌های سپر موشکی اسرائیل مورد حمله قرار نگرفتند؛ زیرا نزدیک شهرهای بزرگ بود و اگر جنگ با اسرائیل ادامه پیدا می‌کرد، زمان زیادی برای نابودی اسرائیل لازم نبود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، با تأکید بر اینکه امروز پیروزی غزه، اوج پیدا کرده است، تصریح کرد: ۹۰درصد فرماندهان و نیروهای حماس حفظ شدند و اگر جنگ غزه چند سال به‌طول بینجامد، اسرائیل پیروز نخواهد شد و هر لحظه به نابودی نزدیک‌تر خواهد شد؛ این پیروزی‌های غزه، ناشی از تلاش‌های گذشته و سرمایه‌ای برای آینده است.