printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور توگو
تمدن اسلامی برخاسته از تعامل و ارتباط سازنده میان مسلمانان است
حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کردند: ارتباط روزافزون میان ملت‌ها و مسلمانان بسیار مفید است؛ از این جهت از همه ملت‌ها می‌خواهیم، با یکدیگر بیش از پیش در ارتباط باشند و آن شناخت دشمنان و جریان‌های روز و وحدت و اتحادی را که اسلام بر آن تأکید کرده‌ است، شاهد باشیم.  نماینده ویژه رئیس‌جمهور کشور توگو، با سفر به قم با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی و آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به صورت جداگانه دیدار کرد و از رهنمودهای ایشان بهره‌مند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۱۰خرداد در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور توگو، تمدن درخشان اسلامی را برخاسته از تعامل و ارتباط سازنده میان مسلمانان و سایر ادیان الهی دانستند و اظهار کردند: قرآن کریم تأکید فراوان دارد که همه با هم برادر و با در نظر گرفتن جریان‌های روز دنیا در مقابل دشمنان متحد و مقاوم باشند؛ این منطق و فرهنگ اسلام است و همه باید در این مسیر گام برداریم.
معظم‌له در ادامه، با اشاره به آیه [مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ] (فتح/ ۲۹)، سرآغاز تمدن عظیم اسلامی را ارتباط و تعامل سازنده با دیگر ملت‌ها توصیف نمودند و افزودند: رسول گرامی اسلام(ص) به ۲۶ دولت بزرگ آن روزگار نامه نوشتند و همه آنها را دعوت به اتحاد و همکاری نمودند، امروز هم مسلمانان و ملت‌های آزاده، باید در سایه وحدت و همدلی در جهت عمران و سازندگی گام بردارند.
این مرجع تقلید آگاهی و بیداری از نقشه‌های دشمنان و استعمارگران را بسیار مهم توصیف کردند و یادآور شدند: ارتباط روزافزون میان ملت‌ها و مسلمانان بسیار مفید است؛ از این جهت از همه ملت‌ها می‌خواهیم، با یکدیگر بیش از پیش در ارتباط باشند و آن شناخت دشمنان و جریان‌های روز و وحدت و اتحادی را که اسلام بر آن تأکید کرده‌ است، شاهد باشیم.

  اگر در مجامع بینالمللی در کنار هم باشیم، استعمارگران در انزوا قرار خواهند گرفت
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری نیز، 10خرداد در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور توگو، برنامه جمهوری اسلامی ایران را کمک به کشورها برای آزادی از سلطه استعمارگران عنوان و ابراز کرد: جمهوری اسلامی به کشورهایی که در تلاش هستند تا از دست استعمارگران رها شوند، دست دوستی می‌دهد.
وی خطاب به معاون رئیس‌جمهور توگو افزود: مستعمره بودن یک کشور یعنی آزادی و اختیار نداشتن؛ اینکه فرمودید می‌خواهیم خودمان تصمیم بگیریم، نقطه عطفی است در تاریخ کشور شما.

جمهوری اسلامی همه تلاش خود را برای استقلال دیگر کشورها انجام می
دهد
امام جمعه قم تصریح کرد: آفریقا گنجینه گران‌بهایی است و باید روی پای خود بایستد. جمهوری اسلامی برای استقلال این کشورها همه تلاش خود را انجام خواهد داد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: استعمارگران، دیگر کشورها را به بند کشیده‌اند و روزی ایران را نیز تحت سلطه خود داشتند؛ ولی ما توانستیم خود را از سیطره آنان رها سازیم و دوست داریم، برای رهایی دیگر کشورها نیز کمک کنیم.
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر لزوم همبستگی کشورهای استعماردیده در مجامع بین‌المللی، خاطرنشان کرد: تمام کشورها در مجامع بین‌المللی، از یک رأی مساوی برخوردارند. باید آرای ما کنار هم باشند تا استعمارگران در انزوا قرار بگیرند. در این صورت می‌توانیم، به‌نفع بشریت و کشورهای خود تصمیم بگیریم و آنچه را ملت‌های ما خواستار آن هستند، به منصه ظهور برسانیم.

تعامل سازنده پیامبر اکرم(ص) با دیگر ملت
ها
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به تعاملات پیامبر گرامی اسلام(ص) با دیگر ملت‌ها، اظهار کرد: ما پیامبری داریم که دست محبت و دوستی به همه داد و همه ملت‌ها با آرامش در کنار او زندگی می‌کردند.
وی سوء رفتار استعمارگران را سبب بیداری کشورهای استعماردیده دانست و ابراز کرد: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حتی قبل از آن، ما پیوسته فریاد زدیم که خود را از دست این استعمارگران نجات دهید. سوء رفتار آن‌ها در نهایت باعث می‌شود که ملت‌ها درستی ادعای ما را بفهمند.

حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، جنایت در حق بشریت است

آیت‌الله حسینی بوشهری، با اشاره به حمایت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی از جنایات اسرائیل در غزه، گفت: وقتی کوچک‌ترین اتفاقی در دیگر کشورها می‌افتد، بوق‌های تبلیغاتی آنان به صدا درمی‌آید؛ اما راجع به جنایات رژیم صهیونیستی، دائماً قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی را وتو می‌کنند و این، نهایت جنایتی است که در حق بشریت انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: استعمارگران برای منافع خود انسانیت و عواطف انسانی را به‌کلی کنار می‌گذارند که اصلاً مناسب شأن یک انسان نیست.
لزوم تقویت تعاملات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از دیگر مسائلی بود که در این دیدار مورد تأکید و گفت‌و‌گو قرار گرفت.
 
 
​​​​​​​