printlogo


printlogo


تمدید مهلت پذیرش حوزه‌های علمیه تا آخر خرداد

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد در گفت‌و‌گو با رسانه ملی و خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرایند پذیرش حوزه‌های علمیه و آخرین مهلت نام‌نویسیی داوطلبان، گفت: از ماه مبارک رمضان تا آخر اردیبهشت زمان پذیرش رسمی بود و طبق روال همه‌ساله، یک دور تکمیلی و امتدادی هم حدود دو هفته‎ای اعلام می‌شد؛ بنابراین از چند روز قبل تصمیم گرفته شد که پذیرش تا ۱۸ خراداد ادامه داشته باشد؛ منتها با توجه به شرایط جدید و فضای انتخابات، ان‌شاءالله تا آخر خرداد سایت پذیرش حوزه به‌نشانی paziresh.ismc.ir در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد و داوطلبان تحصیل در حوزه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به اینکه داوطلبان دارای مدارک تحصیلی پایه هشتم، دیپلم و دانشگاهی می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند، ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه را حدود ۵ هزار نفر اعلام کرد.
وی گفت: آزمون ورودی تیرماه در ۵۰ مرکز آزمون سراسر کشور برگزار می‌شود؛ البته داوطلبان حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه و برگزیدگان مسابقات علمی کشور از آزمون معاف هستند.

​​​​​​​راه
های ارتباطی
داوطلبان عزیز می‌توانند، برای کسب اطلاعات از شرایط و مراحل پذیرش و یا ثبت‌نام، به پایگاه سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه به آدرس paziresh.ismc.ir مراجعه کنند. همچنین برای دریافت پاسخ سؤالات و یا راهنمایی و مشاوره‌ به مدیریت‌های استانی حوزه و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه کنند.
آدرس و شماره تماس مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه، در پایگاه سنجش و پذیرش حوزه بارگذاری شده است.
کانال اطلاع‌رسانی سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه در ایتا: eitaa.com/pazireshhowzeh