printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی
تنها مکتبی که می‌تواند جهان 8 میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت(ع) است
این مرجع تقلید تصریح کردند: اگر قرآن ره‌آورد انبیا(ع) نباشد، همان جاهلیت گذشته برمی‌گردد؛ آنچه که الآن صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند، این کودک‌کشی‌ها و نسل‌کشی در غزه، جاهلیت گذشته است که سرایت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دیدار سیدمحمد شوالا حیدرا رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی که در بیت معظم‌له برگزار شد، ضمن آرزوی توفیق برای وی و مسلمانان منطقه، بیان کردند: اسلام در قرآن و عترت(ع) تجلی کرده و بدون اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نمی‌توان به حقیقت قرآن رسید.
ایشان گفتند: عناصر محوری قرآن کریم سه چیز است و اهل‌بیت همین سه چیز را تبیین کردند اول درباره خود مسلمان‌ها ، دوم درباره موحدان عالم (اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان) و سوم بخش بین‌المللی و جهانی قرآن کریم است که قرآن کریم برای هر سه بخش، برنامه جداگانه دارد. قرآن کریم یک کتاب جهانی است و تعبیر‌های بلند آن این است که [هُدیً لِلنّاس‌ِ]، [نَذِیراً لِلْبَشَرِ]، [كَافَّةً لِلنَّاسِ]، [لِلعالَمینَ نَذیرًا]؛ لذا وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کند و جهان را آباد می‌کند، با برنامه‌های جهانی است و برنامه جهانی را قرآن کریم تبیین کرده است.
معظم‌له اظهار کردند: اگر قرآن، ره‌آورد انبیا نباشد، همان جاهلیت گذشته برمی‌گردد؛ آنچه که الآن صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند، این کودک‌کشی‌ها و این نسل‌کشی در غزه، جاهلیت گذشته است که سرایت کرده است.
این مرجع تقلید تأکید کردند: اینکه ما در لیالی متبرکه قدر، قرآن را بر سر می‌نهیم، یعنی تاج سر همه انسان‌ها، رهنمودهای قرآن کریم است؛ چون قرآن، همگان را به عدل و صلح دعوت می‌کند.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی افزودند: یک سلسله اخوتی است در بین شیعه‌ها و در روز عید غدیر نیز، بعضاً عقد اخوت می‌خوانند تا برادر یکدیگر شوند. یک اخوت وسطایی هم است که بین مسلمان‌ها و اهل کتاب برقرار است و یک اخوت جهانی است که هر انسانی با انسان دیگر برادر است؛ لذا ذات اقدس الهی، در خلقت آدم و حوا چنین می‌فرماید که جهان بشریت از یک زن و مرد پدید آمده‌اند؛ لذا این تفاوت انسان‌ها در پوست و ملیت‌ها، برای شناسایی انسان‌هاست و هیچ معیار فضیلتی نیست، مگر علم صائب و عمل صالح.
ایشان بیان کردند: در شرایط اوضاع کنونی جهان، تنها مکتبی که می‌تواند، جهان 8 میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت(ع) است.
گفتنی است، رهبر شیعیان مالی هم، در ابتدای این دیدار، اظهار کرد: به‌برکت انقلاب اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهل‌بیت(ع) آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه، رشدی کرده است، همه به‌برکت انقلاب اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.