printlogo


printlogo


در بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بروجردی(قد) در قم عنوان شد
اعزام مبلغ به خارج از کشور خدمت ماندگار آیت‌الله‌العظمی بروجردی(قد) 
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: حضرت آیت‌الله بروجردی(قد) شاگردان زیادی در حوزه علمیه تربیت کردند که برخی از آنان، از مراجع تقلید معاصر شدند و برخی را به اقصی‌نقاط جهان فرستادند و شاگردانشان توانستند، در عرصه تبلیغ دین اثرگذار باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی بروجردی(قد) با حضور علما و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اساتید حوزه‌، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، با اشاره به خدمات آن مرجع عالی‌قدر، اظهار کرد: حضرت آیت‌الله بروجردی تا آخرین روزهای عمر بابرکت خود، دغدغه نشر معارف اهل‌بیت‌(ع) و ترویج اسلام و تشیع را داشتند.
وی افزود: ایشان در نامه‌ای به نویسندگان مصری از آنان خواست تا فرهنگ اصیل شیعه را به‌صورت داستان برای کودکان و مردم بنویسند. یک روز قبل از ارتحال ایشان که از شدت بیماری سخن نمی‌گفتند، یکبار که چشم باز کردند و از اطرافیان سؤال کردند آیا فرستاده من برای تبلیغ اهل‌بیت‌(ع) به مصر رفته است یا نه؟ اگر هنوز نرفته، او را بفرستید.
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: آیت‌الله‌العظمی بروجردی(قد) از لحاظ اخلاقی در اوج قله بود؛ با بررسی زندگی و مطالعه کتاب‌های ایشان، می‌توانیم به سیره اخلاقی‌شان پی ببریم.
وی افزود: ایشان با معرفت، اخلاص و تقوا، مسئولیت‌های خود را پیدا و بدون خستگی در این راه قدم نهادند و عمل کردند. معرفت، اخلاص و تقواست که انسان را به این نقطه بزرگ اخلاقی می‌رساند.
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان، با اشاره به خدمات این مرجع عالی‌قدر به حوزه‌های علمیه، گفت: ایشان زمانی که به قم مشرف شدند، ۷۰۰ نفر در این حوزه مشغول به تحصیل علوم اهل‌بیت‌(ع) بودند و زمانی که ایشان از دنیا رفتند، بیش از ۷ هزار نفر مشغول تحصیل بودند.
وی افزود: ایشان شاگردان زیادی در حوزه علمیه تربیت کردند که برخی از آنان از مراجع تقلید معاصر شدند و برخی را به اقصی‌نقاط جهان فرستادند و شاگردان ایشان توانستند، در عرصه تبلیغ دین اثرگذار باشند.
این استاد حوزه گفت: در طول ۱۶ سالی که آیت‌الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشتند، اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشورهای مختلف انجام دادند که یکی از آن خدمات ماندگار، اعزام مبلغ به خارج از کشور بود.