printlogo


printlogo


حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری
روند بین‌المللی‌تر شدن نظام آموزشی حوزه‌های علمیه رشد بسیار فزاینده‌ای کرده است

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل گفت: روند بین‌المللی‌تر شدن انقلاب و نظام آموزشی حوزه‌های علمیه، رشد بسیار فزاینده و شتاب و جهش زائدالوصفی پیدا کرده است.
دومین گردهمایی مدیران و معاونان آموزشی مدارس علمیه زبانی و مهارت‌های بین‌الملل با مسئولان مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه، 30فروردین در مدرسه معصومیه قم برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ‌کوهساری اظهار کرد: روند بین‌المللی‌تر شدن انقلاب و نظام آموزشی حوزه‌های علمیه رشد بسیار فزاینده و شتاب و جهش زائدالوصفی پیدا کرده است. امروز کلیپ‌های سخنرانی مقام معظم رهبری در دنیا رد و بدل می‌شود و ما با موجی مواجه هستیم که تقریباً همه ما را غافل‌گیر کرده است.
وی افزود: تربیت طلاب زبان‌دان و مسلط به مهارت‌های بین‌الملل یک تأثیر بسیار جدی می‌گذارد و کسانی که وارد این طرح می‌شوند، اعتماد به نفس پیدا کرده و از نظر تحصیلی رشد می‌کنند؛ لذا شما با یک دوره معمولی صرفاً گذرا مواجه نیستید.
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: در محدودیت‌های بین‌المللی حوزه‌های علمیه هم، این یک کار راهبردی است؛ اینکه ما طلبه‌ها را زبان‌دان و با مهارت‌های بین‌المللی آشنا کنیم، یک مقوله راهبردی است که شاهد مثال آن، فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی و رسانه‌ای است.
گزارش: سیدامیر سجادی