printlogo


printlogo


واکنش آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به حادثه تروریستی در مسکو
در پی حادثه تروریستی در مسکو و جان باختن بالغ بر 62 نفر در این حادثه، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به  «عالیجناب پاتریارک کیریل رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه» و «شیخ راویل عین‌الدین رئیس اداره مسلمانان روسیه»، این حادثه تروریستی را محکوم و با مردم و علما و شخصیت‌های دینی این کشور ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن نامه‌های آیت‌الله اعرافی به شرح زیر است.

عالیجناب پاتریارک کریل
رهبر محترم کلیسای ارتودوکس روسیه
با عرض سلام و ادب
دریافت خبر حادثه تروریستی در یکی از تالارهای مسکو و جان باختن جمعی از شهروندان بی‌گناه روسیه توسط تروریست‌های سنگدل موجب تألم و تأثر قلوب ما و ملت ایران گردید. بی‌تردید این‌گونه جنایات و کشتار مردم بی‌دفاع هیچ ارتباطی با آموزه‌های رحمانی و وحدت‌گرای اسلام و مسلمانان ندارد و برخلاف تعالیم صریح قرآن کریم و مکتب پیامبر اسلام و اهل بیت مکرم ایشان (علیهم صلوات الله) و همچنین مغایر با فتوای علمای بزرگ اسلام است.
قرآن کریم در سوره مبارکه مائده آیه ۳۲ می‌فرماید: هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته است. دین اسلام همواره بر تعامل و برادری با پیروان ادیان دیگر به‌ویژه مسیحیت تأکید نموده و قتل هر انسان بی‌گناهی را حرام شمرده است.
جنایات گروه تروریستی داعش و گروهک‌های مشابه که به نام دین دست به ددمنشی می‌زنند، در واقع گام برداشتن در مسیر اهداف شوم دیکتاتورهای ستمگر جهانی به منظور بدنام سازی اسلام و مسلمانان و کمک به تحقق توطئه شوم اسلام‌هراسی و همچنین ایجاد شکاف بین صفوف متحد مؤمنین به دو دین آسمانی اسلام و مسیحیت است. بی‌تردید این گروه‌ها در قبال جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم  غزه در طول 6 ماه گذشته، بار دیگر  کذب ادعاها و تبلیغات این جماعت افراطی در حمایت از اسلام و مسلمانان را اثبات می‌کند.
اینجانب به نام خود و به نام حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران، جنایت اخیر علیه جمعی از شهروندان روسیه را قویاً محکوم نموده و مراتب تسلیت، همدردی و احترام خود را به علما و شخصیت‌های دینی کشور شما و همچنین مردم و خانواده‌های داغدیده تقدیم می‌نمایم.
با تجدید احترام/  علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه

جناب شیخ راویل عینالدین(دام عزه)
رئیس اداره مسلمانان روسیه
سلام علیکم
خبر کشتار  بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع روسیه توسط گروه‌های منحرف و افراطی باعث تألم و تأثر قلوب همه ما شد.
بی‌تردید این‌گونه جنایات و کشتار مردم بی‌دفاع، هیچ ارتباطی به اسلام و مسلمانان ندارد و در واقع، این اقدامات ددمنشانه برخلاف آموزه‌های قرآن کریم، مکتب اهل‌بیت و دستور بزرگان دین اسلام است.
دین مبین اسلام و دستورات فقهی و پیشوایان دینی، کشتن هر انسان بی‌دفاعی را محکوم می‌کند و هرگونه افراط و تفریط را برخلاف دستور خداوند متعال و قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت(ع) می‌داند.
جنایات جریان‌های تکفیری و افراطی در واقع گام برداشتن در راه اهداف استکبار و صهیونیسم جهانی می‌باشد. امروز دروغگویی این گروه‌ها در دفاع از اسلام در موضوع فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه کاملاً مشهود است و جریان تکفیر جنایت‌کار در مسئله فلسطین در کنار صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.
اینجانب به نام خود و به نام حوزه‌های علمیه، جنایت و قتل‌عام عده‌ای از مردم بی‌دفاع روسیه را محکوم و خدمت علما و شخصیت‌های دینی کشور روسیه و مردم و خانواده‌های داغ‌دیده تسلیت می‌گویم.
علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه