printlogo


printlogo


آیت‌الله اعرافی در جمع مردم ورامین
انقلاب اسلامی کلیه مکاتب فلسفی غربی را به چالش کشید
مدیر حوزه‌های علمیه، با اشاره به بیداری و حاضر در صحنه بودن مردم، گفت: تمام مکاتب فلسفی می‌گفتند که قرن ۲۰، قرن پایان دین است و با وجود تمام شواهد و مسائل، ملت ایران با رهبری امام(قد) وارد میدان شد و نه‌تنها یک حاکم وابسته به غرب را کنار زد؛ بلکه معادلات عالم را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در میان مردم ورامین، گفت: ورامین در انقلاب و نهضت امام از جایگاه ویژه برخوردار است. مردم این منطقه از ۶۰ سال قبل و در سرآغاز نهضت در ۱۳۴۲ با آن همراهی کردند و همواره مؤمن و انقلابی بوده‌اند.
وی ضمن تقدیر از شهدای انقلاب این خطه، گفت: مردم مقاوم و هوشیار، انقلاب را رقم زدند؛ انقلابی که از پایگاه مرجعیت و امام ناشی شد.
انقلاب اسلامی یک اتفاق نو و تمدنی بود که در عصر تبلور تمدن غربی روی داد
آیت‌الله اعرافی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی یک اتفاق نو و تمدنی بود که در عصر تبلور تمدن غربی روی داد و کلیه مکاتب فلسفی را به چالش کشید.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به بیداری و حاضر در صحنه بودن مردم، گفت: تمام مکاتب فلسفی می‌گفتند که قرن ۲۰، قرن پایان دین است و با وجود تمام شواهد و مسائل، ملت ایران با رهبری امام(قد) وارد میدان شد و نه‌تنها یک حاکم وابسته به غرب را کنار زد؛ بلکه معادلات عالم را تغییر داد.
امام جمعه قم با پرداختن به مقاومت و پایداری همیشگی مردم ایران در برابر زورگویان، افزود: این ملت توانسته است، در این سالیان در برابر یک جنگ سخت و ترکیبی دوام بیاورد و این چیز کمی نیست. الحمدلله اندیشه ایران و انقلاب اسلامی در جهان خریدار دارد و دل‌ها به عشق ملت ایران و انقلاب شکوهمند آن می‌تپد.
اندیشه اسلامی به زبان فارسی در جهان می‌درخشد
مدیر حوزه‌های علمیه، با اشاره به نگاه مهدوی جامعه ایران افزود: این اندیشه اسلامی و شیعی با زبان فارسی در جهان می‌درخشد و به‌طور مثال جنوب شرق آسیا، در اندونزی، مالزی، فیلیپین و دیگر نقاط نیز، پیام انقلاب به مردم منتقل شده است.
وی سپس با اشاره به آموزش زبان فارسی، به بیش از ۳۰۰ هزار نفر، بیان کرد: ۲۰ سال قبل، سوگ عاشورا و جشن غدیر در ده، پانزده کشور جهان برگزار می‌شد؛ اما اکنون به‌برکت انقلاب و استواری مردم ایران طبق گزارش‌های همکارانم در جامعة‌المصطفی و بخش بین‌الملل حوزه، در ۱۳۰ کشور جهان و به زبان فارسی ظهور و بروز دارد؛ لذا مردم ایران نه فقط در محور مقاومت که در کل جهان اندیشه‌شان را گسترش داده‌اند.
آیت‌الله اعرافی با پرداختن به مشکلات و معضلات کشور در زمینه‌های مختلف و محق دانستن مردم در نقد و نارضایتی از برخی مسائل، افزود: خدا در این عصر به مردم شریف ایران، جایگاه و زعامت بخشیده؛ لذا باید با هم برای رفع مشکلات بکوشیم و برای ایجاد تغییر از مجرای انتخابات تلاش کنیم تا هم افراد اصلح انتخاب شوند و هم جایگاه خود را حفظ کنیم؛ البته که مسئولان و متولیان، باید مشکلات مردم و منطقه را مدنظر قرار دهند و برای رفع و بهبود آن‌ها بکوشند.