هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مسئله‌شناسی و پاسخگویی به شبهات از ویژگی‌های مبلغان موفق

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی

مسئله‌شناسی و پاسخگویی به شبهات از ویژگی‌های مبلغان موفق

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، به تبیین ویژگی‌های مبلغان موفق پرداخت و گفت: مسئله‌شناسی و پاسخگویی به شبهات، از جمله این ویژگی‌هاست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در همایش بزرگ فرهنگی و تبلیغی مبلغان پردیسان که با حضور طلاب برادر و خواهر طرح امین، شمیم و ائمه جماعات پردیسان، در سالن کانون پرورش فکری نوجوانان پردیسان برگزار شد، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از مبلغان، گفت: رهبر انقلاب با بیانات ارزشمند خودشان سرفصل‌ها و سرخط‌ها را در این زمینه برای ما تبیین فرموده‌اند؛ از این‌رو باید در راستای مطالبات ایشان گام‌های عملی و جدی برداریم.
وی القای ناامیدی به جامعه از سوی دشمن در فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه امروز همه بسترها و زمینه‌ها برای خدمت و تبلیغ مبانی دین آماده است، ابراز کرد: دشمن به‌صورت شبکه‌ای و ساختاری حرکت می‌کند؛ از این‌رو ما هم باید به‌صورت شبکه‌ای و منسجم فعالیت‌های تبلیغی خود را انجام دهیم.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه سخنان خود، با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان، اظهار کرد: بدون شک باید دانست که بزرگانی همچون امام راحل، شهید چمران‌ها و شهید باکری‌ها، تربیت‌یافته مکتب مادران بزرگوارشان بودند؛ بنابراین مبلغان از نقش مهم مادران در تربیت فرزندان نیز، غفلت نکرده و این مهم را برای جامعه تبیین کنند.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه، به تبیین ویژگی‌های یک مبلغ تراز انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: نگاه زاهدانه واقعی به دنیا، اخلاص، تقوا و کار جهادی، از ویژگی‌های یک مبلغ موفق است که اگر این ویژگی‌ها با علم همراه شود، بهترین تأثیرات را در جامعه به‌جا خواهد گذاشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، بر ضرورت پاسخگویی مبلغان به شبهات مخاطبان تأکید و با اشاره به راهکارهای تأثیرگذاری مبلغان در جامعه، ابراز کرد: اگر کار فرهنگی به‌صورت جهادی و مخلصانه صورت گیرد، اثرگذار خواهد بود؛ مبلغی در این عرصه موفق است که با اجتهاد، ایمان و تقوا مسئله‌ها را شناسایی کند و متناسب با مخاطب، پاسخگوی مسائل باشد.
حجت‌الاسلام حامدی امام جمعه پردیسان نیز در این همایش، با اشاره به کم‌انگیزگی طلاب برای امر تبلیغ، اظهار کرد: متأسفانه برخی طلاب، عرصه تبلیغ را به‌عنوان مرحله نازل و آخرین راهکار قرار می‌دهند؛ درحالی‌که در گذشته در میان بزرگان حوزه، تبلیغ از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار بود.
امام جمعه پردیسان، با اشاره به اینکه پردیسان و شهرک مهدیه ۲۳ هزار طلبه دارد، تصریح کرد: در این منطقه ظرفیت برای تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی و دینی کاملاً آماده است؛ آموزش و پرورش رابطه خوبی با مبلغان حوزه علمیه در قالب طرح‌های امین و شمیم برقرار کرده است؛ لذا باید از این فرصت بهره برد.
در پایان این مراسم مدیرکل تبلیغات و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نکاتی را درباره دغدغه مبلغان بیان کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه