هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امضای تفاهم‌نامه میان پژوهشگاه مطالعات تقریبی و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه

امضای تفاهم‌نامه میان پژوهشگاه مطالعات تقریبی و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه

با حضور مسئولان بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه و پژوهشگاه مطالعات تقریبی، تفاهم‌نامه‌ای میان این دو نهاد، با موضوع همکاری فی‌مابین با محوریت همکاری در خصوص نشر و ترویج معارف ادعیه و صحیفه سجادیه در جهان اسلام به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ششم دی، تفاهم‌نامه‌ای میان پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، با موضوع همکاری فی‌مابین با محوریت همکاری در خصوص نشر و ترویج معارف ادعیه و صحیفه سجادیه در جهان اسلام به امضا رسید.
در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام مرتضی وافی مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در خصوص این تفاهم‌نامه بیان کرد: مجمع جهانی تقریب یک ظرفیت برای بررسی و شناسایی و استخراج مفاهیم و معارف ادعیه و صحیفه سجادیه در سطح جهان اسلام است. اندیشمندان جهان اسلام به نیایش و دعا و توجه به حضرت حق، آن هم از زبان اهل‌بیت(ع) و امام سجاد(ع) به‌طور خاص توجه کرده‌اند و کتاب‌ها و آثار مهمی در این زمینه دارند. تجلیل و تکریم از خود صاحبان این آثار و شناسایی و ضبط آثار این متفکران، می‌تواند موجب نزدیک شدن افکار اندیشمندان جهان در این خصوص شود و هم می‌تواند موجبات وحدت و هم‌فکری و هم‌اندیشی مسلمانان را فراهم آورد.
در ادامه حجت‌الاسلام اکبر راشدی‌نیا رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی نیز، بیان کرد: توجه مجمع جهانی تقریب، برجسته‌سازی مشترکات بین مذاهب اسلامی و توجه به آنهاست. این مشترکات بسیار گسترده است و اختلافات خیلی کم می‌باشد؛ اما متأسفانه دشمن با برجسته‌سازی اختلافات، باعث ایجاد نفاق، اختلاف و نزاع بین مسلمانان شده است.
وی تأکید کرد: هدف اصلی مجمع از بدو تأسیس این بوده است که این سازمان، با توجه، تأکید و تمرکز بر نقاط مشترک بین مسلمین، موجب الفت و تقریب آنان شود. دعا و اهل‌بیت(ع)، مسئله مشترک بین تمام مسلمانان جهان می‌باشد. چراکه ما مسلمانی نداریم که نسبت به اهل‌بیت(ع) عشق و علاقه نداشته باشد.
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: تمرکز روی این مسئله در راستای اهداف مجمع می‌باشد. اینکه ما بتوانیم از ظرفیت‌های یک مجموعه وزین مثل بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در تکمیل این اهداف استفاده نمائیم، امری مبارک است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه