*به پایگاه هفته نامه خبری حوزه (افق حوزه) خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
نام :   
ایمیل :   
اخبار

سایت مقام معظم رهبری

خبرگزاری حوزه نیوز

مدیریت حوزه علیمه قم

صفحه اصلی > نمایش اخبار 


گروه خبری: پرس‌وجو  | تاریخ:1397/04/13 | ساعت:١٥:٠٢ | شماره خبر:٤٠١٣٧١ |  


    پرس‌وجو شماره 560«احمد الحسن» کیست؟  (بخش چهارم و پایانی)

«احمد الحسن» کیست؟ (بخش چهارم و پایانی)

 اشکالات وتناقضات جریان احمد الحسن چیست؟ در جریان «احمد الحسن» و ادعاها و فعالیت‌های آن‌ها، تناقضات زیادی یافت می‌شود. تناقضاتی که تنها فهرست آن‌ها نیاز به یادداشتی جداگانه دارد. با این حال برخی از این تناقضات... 

  


 

 

اشکالات وتناقضات جریان احمد الحسن چیست؟

در جریان «احمد الحسن» و ادعاها و فعالیتهای آنها، تناقضات زیادی یافت میشود.

تناقضاتی که تنها فهرست آنها نیاز به یادداشتی جداگانه دارد. با این حال برخی از این تناقضات، عبارتاند از:

١- وی با اینکه سید نیست (1) و اصل و نسب او از طایفه «صیامر» معلوم و معروف است، عمامه سیاه بر سر گذاشته و در مجامع عمومی ظاهر میشود؛ از جمله - طبق فیلمی که از او گرفته شده - بر بالای منبر در یک مسجد، با لباس روحانی و عمامه سیاه سخنرانی نموده، و ادعاهای ضد و نقیض خود را مطرح میکند.

٢- او در حالیکه تصریح میکند هیچ ادعایی ندارد و یک مرد ساده از یک روستای ساده است، میگوید: «من برای اسلام و بلکه برای اهل زمین، مایه رحمتم. هر جا بروم، اهلبیت علیهم السلام همواره با من هستند. صریحاً میگویم: خداوند مرا برگزیده است. صاحب نفس مطمئنه به من متصل شده و خود، صاحب نفس مطمئنه هستم. من میخواهم شیعیان را متحد کنم از عالم و عامی، من آمادگی دارم حقایق را برای همه روشن کنم و بهصورت سیاه و سفید نشان دهم. خدا نور بوده و کلام او نور است و در عین حال، هیچ ادعایی ندارم». (2)

٣- در همان فیلم، وقتی به عربی فصیح تکلم میکند، در کلام او اشتباهات زیاد صرفی و نحوی وجود دارد که نشان از بیبهرگی او از علم و دانش بوده و با ادعاهایش تناقض دارد.

۴- وی در عین اینکه خود را فرزند امام زمان علیه السلام و سید هاشمی میداند، خود را یمانی نامیده است؛ در حالیکه دو عنوان «یمانی» و «هاشمی»، آن هم برای کسی که اهل عراق است، قابل جمع نیستند. «یمانی» ظهور در این دارد که اهل یمن است در حالیکه وی به اعتبار محل تولد و رشد و نموش عراقی است. البته گویی خود او متوجه این تناقض شده، لذا با این مغالطه، این لقب را توجیه نموده است که چون مکه از تهامه است و تهامه از یمن، پس محمد و آلمحمد علیهم السلام همگی یمانی هستند.

وجه مغالطه توجیه فوق این است که «تهامه» یک منطقه جغرافیایی است که از شمال جزیرةالعرب، یعنی بالاتر از مکه و مدینه آغاز میشود و جنوب آن به یمن میرسد. بنابراین مکه و مدینه بخشی از تهامهاند و یمن هم از تهامه است، ولی تهامه از یمن نیست، بلکه یمن در جنوب جزیرةالعرب قرار دارد و شامل شمال و میانه جزیرةالعرب نیست. بنابراین محمد و آلمحمد علیهم السلام حجازی و تهامی هستند، اما یمانی نیستند.

اصولاً مردم عرب به دو دسته عدنانی و قحطانی تقسیم شدهاند. مقصود از عرب عدنانی خصوص قریش و از جمله بنیهاشم است؛ در حالی که عرب قحطانی فقط اعرابی را شامل میشود که ریشه آنها از یمن بوده ولذا به هیچوجه به عرب عدنانی، یمانی گفته نمیشود.

۵- «احمد الحسن» با وجود پیامی که برای مردم عراق فرستاده و ادعا میکند که من از طرف امام زمان علیه السلام و با تأیید جبرئیل و میکائیل آمدهام، میبایست پیروزی او با امدادهای غیبی باید حتمی باشد؛ در حالیکه از مردم عراق یاری میطلبد و میگوید: «اگر نصرتم ندهید، شما سابقه بیوفایی به مسلم بن عقیل را داشتید» و بدین صورت خود را به مسلمبن عقیل علیه السلام تشبیه میکند.

۶- وی به خوابهای خود و دیگران استناد میکند؛ در حالی‌‌که خواب در مسایل شرعی و عقیدتی برای دیگران هیچگونه حجیت و اعتباری ندارد و هیچ پیامبر و حجت خدایی، حقانیت خود را با خواب اثبات نکرده است؛ زیرا خواب، صرف ادعا است و امکان دارد آدم دروغگو نیز آن را ادعا کند. (3)

به هر حال همه آن استنادات حدیثی غیر صحیح، همه آن تهدیدها و آسیبهای مشکوک امنیتی و همه این تناقضات نشان میدهد که شیعه، با فرقه انحرافی جدید و خطرناکی روبهرو شده است.

بنابراین همانطور که شیعه در طول تاریخ خود، با جهاد علمی و عملی علما و فقها، توانسته راه اصیل اهلبیت علیهم السلام را از میان، بیراهههای فرقههای انحرافی حفظ کند، اینبار هم انشاءالله با روشنبینی و روشناندیشی تودههای شیعی، طومار این فرقه انحرافی را در هم خواهد پیچید و رؤیاهای استعمارگران در تضعیف مکتب و دین را به کابوس بدل خواهد ساخت.

٧- وی با وجود ادعای فرزندی امام زمان علیه السلام، خود را «احمدبن الحسن» مینامد، در حالیکه میبایست خود را «احمدبن محمد» مینامید؛ چون نام امام زمان علیه السلام، حسن نیست، بلکه حسن نام پدر امام زمان است. گویا قاعده «دروغگو فراموشکار است»، در اینجا نیز جریان دارد.

٨- وی خود را یمانی میداند و روایاتی را که درباره خروج یمانی صادر شده، بر خود تطبیق میدهد، در حالیکه در روایات آمده: یمانی، خراسانی و سفیانی در یکسال و یکماه و یکروز خروج میکنند و پس از چند ماه در همان سال، امام زمان علیه السلام هم قیام میفرمایند. مدعی یمانی، نزدیک هجده سال است خروج کرده، در حالیکه نه خراسانی و نه سفیانی خروج کرده و هنوز هم امام زمان علیه السلام قیام نفرموده است.

٩- مدعی جریان یمانی در تبلیغات خود مرتباً علیه علمای دین، حوزههای علمیه و مراجع تقلید، هتاکی و جسارت میکند و صریحاً میگوید: ما آمدهایم تا وساطت علما بین مردم و دین و خدا را حذف کنیم؛ در حالیکه این حرف بر ضد تعالیم اهلبیت علیهم السلام است. از دیدگاه تعالیم اهلبیت علیهم السلام، واسطه مردم و اهلبیت، علما هستند و فقهای ربانی مرجع دینی مردم در زمان غیبت میباشند. امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: «فأما من کان من الفقهاء صائناً لنفسه حافظً لدینه مخالفاً علی هواه مطیعاً لأمر مولاه فللعوام أن یقلدوه». و در توقیع منسوب به امام زمان علیه السلام آمده: «واما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها الی رواة احادیثنا فانهم حجتی علیکم وأنا حجة الله».

جریان یمانی در امر ضدیت با علما، از تبلیغات سوء گذشته، وارد فاز نظامی شده و در جریان توطئه ترور علمای نجف که در عاشورای سال ١٣٨۵ش توسط جریان «جُند السماء» برنامهریزی شده بود، مشارکت داشته و ٢٠٠ نفر از آنها به هلاکت رسیدند.

از این واقعیت، این نتیجه بهدست میآید که آنها پادوی استعمار در مبارزه با روحانیت، یعنی مهمترین سنگر مقاومت اسلامی در مقابل استعمارند.

١٠- استفاده از «ستاره داوود» که آرم مخصوص صهیونیستها میباشد، نشانه دیگری از وابستگی این جریان به استعمار است.

١١. حضور افرادی با سابقه بعثی، در تشکیلات جریان یمانی از قبیل: سالم عبد حسن و حسن الحمامی (رهبر مذهبی گروه که دستگیر شده است) و همینطور برادر احمد اسماعیل گاطع که قبلاً از افسران حزب بعث بوده، نشانه دیگری از وابستگی این جریان به «الحملة الایمانیه» صدام معدوم میباشد.

١٢. اخیراً در یکی از برنامههای ماهوارهای سلفی «صفا»، یک فرد مصری غیر معمم به نام «عبدالعال سلیمه» که به دروغ، عالمی شیعی معرفی شده، از جریان یمانی و «احمد الحسن» با تجلیل و بهعنوان مهدی نام برده است. این پدیده نشان میدهد جریانات سلفی و وهابی، بهدنبال تبلیغ جریان یمانی از ماهوارههای خود هستند. این هم نشانی دیگر بر وابستگی جریان به استکبار جهانی است.

«حمایت استعمارگران از فرقههای ضاله و انحرافی»

استعمارگران برای گسترش دامنه قدرت خویش در سرزمینهای اسلامی، همیشه اسلام و مخصوصاً مذهب تشیع را مانع مهمی در راه رسیدن به اهداف خود یافتهاند؛ از همین رو بدعتگذاری و بنیان نهادن فرقههای ضاله و مذاهب ساختگی در برابر فرهنگ اصیل شیعی، و زمینهسازی برای رشد و ترویج آنها را در رأس برنامههای شیطانی خود قرار دادهاند.

تأسیس مذهب قادیانی در پاکستان، بابیت و بهائیت در ایران و وهابیت در عربستان، نمونههایی از این فرقهها و جریانات دینی است. همراهی و سرسپردگی این فرقهها به آمریکا، انگلیس و صهیونیستها در این زمان بر همگان آفتابی شده است. اخیراً نیز دولتهای استعماری که به بهانه مبارزه با تروریسم، کشورهای مسلمان افغانستان و عراق را اشغال کردهاند، پروژه تأسیس همین فرقهها و پشتیبانی از آنها را بهویژه در عراق، در رأس برنامههای خود قرار دادهاند و لذا در کشور عراق، بهدنبال اشغال آن، دهها فرقه بروز و ظهور نمودهاند؛ از قبیل:

- «جُند السماء» به رهبری «ضیاء عبدالزهراء کاظم الگر عاوی»؛

- جریان یمانی؛

- جریان سیدمحمود حسنی صرخی؛

- فرقة الامام الربانی به رهبری سیدفاضل عبدالحسین الحسینی الهاشمی؛

- فرقه فرقد القزوینی؛

- جریان سلوکی؛

اغلب جریانات فوق، مدعی مهدویت یا ارتباط با امام زمان علیه السلام شدهاند و ارتباط بیشتر آنها با جریانات بعثی و دستگاههای جاسوسی استعماری، کشف و احراز شده است.

هدف اصلی این فرقهها، مبارزه با حوزه، مرجعیت و روحانیت شیعه است؛ زیرا در تاریخ نهضتهای اسلامی معاصر ضد استعماری، این واقعیت بارها به اثبات رسیده که تنها سنگری که در مقابل استعمار ایستاده و مانع پیروزی آنها شده، سنگر روحانیت، مرجعیت و حوزههای علمیه شیعه است. (4)

جالب اینجاست که فرقههای مذکور، فقط بر ضد روحانیت سخن میگویند و اقدامات عملی انجام میدهند؛ اما هیچگونه اقدامی بر ضد اشغالگران انحام ندادهاند.

سخن آخر؛ چه باید کرد؟

برادران و خواهران ایمانی! فتنههای رنگارنگ که از سوی شیاطین و اعوان و انصار آنها برای فریب و انحراف مردم از صراط مستقیم تدارک دیده میشود، همیشه بوده و هست؛ مخصوصاً در آخرالزمان که بنا بر صریح احادیث، فتنهها فراوانتر و دجال و دجالها بهصورت پیچیدهتر ظهور میکنند.

در مقابل آن فتنهها و دجالها هیچ پناهگاه امنی و تضمینی برای سلامتی، جز تمسک جستن به ثقلین (قرآن و عترت) وجود ندارد؛ چرا که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «إنی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ما إن تمسکتم بهما لنتضلوا بعدی أبداً».

اما استفاده صحیح از کتاب و عترت، بدون مراجعه به کارشناسان و متخصصان این فن، یعنی علمای دین، امکانپذیر نیست. این یک مطلب عقلانی و عرفی است که برای شناخت هر چیزی به متخصص آن باید رجوع کرد. بالاتر از این، خود قرآن و عترت، مردم را به رجوع به علماء ربانی، بهعنوان نائبان و خلفای ائمه علیهم السلام در عصر غیبت ارشاد فرمودهاند.

قرآن میفرماید: «اگر نمیدانید از پژوهشگران کتابهای آسمانی بپرسید». پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، بنا به روایت امام صادق علیه السلام فرمودند: «العلماء ورثة الانبیاء؛ (5) علما وارثان انبیا هستند.»

امام حسین علیه السلام فرمودند: «ذلک بأنّ مجاری الأمور و الأحکام علی أیدی العلماء بالله الأمناء علی حلاله و حرامه»؛ چرا که مجاری امور و احکام بهدست علما الهی و امنا بر حلال و حرام خدا گذاشته شده است.»

امام هادی علیه السلام فرمودند: «لولا من یبقی بعد غیبة قائمنا من العلماء الداعین الیه و الدالین علیه... لما بقی أحد الا ارتد عن دین الله... أولئک هم الأفضلون عندالله عزّوجلّ؛ اگر علمایی که در زمان غیبت بهسوی او مردم را راهنمایی میکنند نباشند، هر آینه کسی نمیماند، مگر اینکه از دین مرتد گردد.... آنها (علما) نزد خدا برتر هستند.»

امام زمان علیه السلام فرمودند: «وأما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا، فانّهم حجتی علیکم و أنا حجةالله؛ (6) در حوادث واقعه باید به راویان حدیث ما (علما) رجوع کنید؛ زیرا آنها از طرف من حجت هستند و من حجت خدا هستم.»

بنابراین، مطمئنترین و بهترین راه برای شناخت حقیقت مدعیان و تمیز دادن راستگویان از دروغگویان و حل شبهههای دینی، پناه بردن به علمای دین است. بر علمای دین هم واجب است که حقایق را روشن کنند و در مقابل بدعتها سکوت نکنند؛ زیرا در حدیث آمده است: «إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِی أُمَّتِی فَلْیُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَن ْ لَمْ یَفْعَلْ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ الله؛ (7) هنگامی که بدعتها آشکار میشود، عالم باید علمش را آشکار کند و گرنه مورد لعن خدای تعالی قرار میگیرد.»

یقیناً علمای ربانی که همواره مورد توجه و عنایت قطب عالم امکان هستند، همیشه در پرتو عنایات عزیز زهراء علیها السلام به رسالت الهی خود عمل کرده و تمام شیعیان باید زیر این لوای حقیقی امام زمان علیه السلام قرار گیرند.

به امید پیروزی نهایی حق بر باطل و نابودی تمام ظالمین و مستکبران عالم.

أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَج وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْر»

پینوشتها

1 1 این ادعاها براساس سایت www.youtube.com میباشد.

2 farsi.almahdyoon.org

3 همان، ص٢٠٣و٢٠۴.

4 فتوای جهاد بر علیه استعمار در تاریخ معاصر (جهادیه میرزا بزرگ فراهانی، محمدعلی آشتیانی) رساله فوق نخست در سال ١٢٣٣ق و بار دوم در سال ١٢٣۴ق در تبریز چاپ شد.

5 اصول کافی/ج١/ص٣٢/ح٢ (باب صفة العلم و فضله و فضل العلماء).

6 الغیبة شیخ طوسی/فصل ۴/ص٢٩٠.

7 اصول کافی/ج١/ص۵۴/ح٢ (باب البدع و...).

..................................................................

منبع: مجله منتظران، شماره ٧٣.

تحقیق و تنظیم: حجتالاسلام ابوطالب کاظمی

 محقق و پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





دوشنبه ٠١ مرداد ١٣٩٧
جستجوی وب
کانال تلگرام
کانال تلگرام