*به پایگاه هفته نامه خبری حوزه (افق حوزه) خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
نام :   
ایمیل :   
اخبار

سایت مقام معظم رهبری

خبرگزاری حوزه نیوز

مدیریت حوزه علیمه قم

صفحه اصلی > نمایش اخبار 


گروه خبری: تازه‌های علمی, افق خانواده  | تاریخ:1396/10/23 | ساعت:١١:٥٨ | شماره خبر:٣٩٦٩٦١ |  


    

راهکارهای افزایش مقاومت بدن در برابر هوای آلوده

  آلودگی هوا به مرحله هشدار رسیده است. ریزگردها حالا به راحتی قابل مشاهده است. استفاده از ماسک و دستگا‌ه‌های تصفیه هوا برخی از راه حل‌های مقطعی مقابله با آلودگی هوا محسوب می‌شود. برای مردمی که درشهرهای صنعتی زندگی می‌کنند و آلودگی هوا درست همزمان با فصل سرما خودش را به زندگی روزمره آن‌ها تحمیل می‌کند، باید به دنبال راه‌ حل‌های بلند مدت بود. یکی از راه‌ها به تغذیه صحیح مربوط می‌شود؛ شما با آگاهی از شرایط آلودگی هوا باید در زمینه رژیم غذایی خود برنامه‌ریزی کنید... 

  


آلودگی هوا به مرحله هشدار رسیده است. ریزگردها حالا به راحتی قابل مشاهده است. استفاده از ماسک و دستگاههای تصفیه هوا برخی از راه حلهای مقطعی مقابله با آلودگی هوا محسوب میشود. برای مردمی که درشهرهای صنعتی زندگی میکنند و آلودگی هوا درست همزمان با فصل سرما خودش را به زندگی روزمره آنها تحمیل میکند، باید به دنبال راه حلهای بلند مدت بود. یکی از راهها به تغذیه صحیح مربوط میشود؛ شما با آگاهی از شرایط آلودگی هوا باید در زمینه رژیم غذایی خود برنامهریزی کنید:

ویتامین C: قویترین آنتی اکسیدان برای بدن شما ویتامین C است. این ویتامین محلول در بدن میتواند رادیکالهای آزاد را از بین ببرد. در عین حال ویتامین C به بازسازی ویتامین E کمک میکند. مصرف ویتامین C کافی برای حفظ میزان ضروری آن در ریهها موضوع بسیار مهمی است. برای مثال بزرگسالان روزانه به دریافت 40 میلیگرم از این ویتامین نیاز دارند تا ریههایشان توان مقابله با هوای آلودهای را که در آن نفس میکشند، داشته باشد.

▪ منابع طبیعی:

- جعفری، کلم و به طور کلی سبزیها بهترین گزینههای خوراکی در آلودگی هوا هستند و ویتامین C مورد نیاز را به بدن میرسانند.

- بهترین راه برای دریافت روزانه ویتامین C به ویژه در روزهای آلوده نوشیدن آب دو عدد لیمو ترش است. میتوانید آب لیمو ترش را با آب ولرم مخلوط کنید و بنوشید.

- مرکبات مانند پرتقال منبع غنی ویتامین C است.

ویتامین E: این ویتامین محلول در چربی اولین خط دفاعی بدن در برابر آسیبهایی است که به بافتها وارد میشود. این ویتامین را به روشهای زیر به بدن برسانید:

- ویتامین E در بسیاری از گیاهانی که در قالب روغنهای خوراکی مصرف میشود، وجود دارد. روغن کانولا، آفتابگردان، بادام زمینی و روغن زیتون از جمله این منابع است.

- بادام و تخمه آفتابگردان از دیگر منابع غنی ویتامین E است. از آن جا که مغزها معمولاً پرکالری است، مصرف روزی یک اونس از آن ها کفایت میکند.

- ماهیها مانند ماهی سالمون از دیگر منابع غنی ویتامین E است.

بتاکاروتن: به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی، در کنترل التهابات ناشی از آلودگی نقش بسیار مهمی دارد. بتاکاروتن همچنین در بدن به ویتامین A تبدیل میشود. منابع بتاکاروتن را بشناسید:

- سبزیهای برگدار مانند کاهو و اسفناج قویترین منابع بتاکاروتن است.

- برگ تربچه و هویج نیز از دیگر منابع غنی بتاکاروتن است.

اسید چرب امگا 3: این اسید چرب از قلب شما در برابر عوارض آلودگی هوا محافظت میکند.

منابع غذایی امگا3 شامل این خوراکیهای میشود:

مغزها مانند گردو و تخم کتان، سبزیهای برگدار و ماهیها.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





پنج شنبه ٣١ خرداد ١٣٩٧
جستجوی وب
کانال تلگرام
کانال تلگرام