*به پایگاه هفته نامه خبری حوزه (افق حوزه) خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
نام :   
ایمیل :   
اخبار

سایت مقام معظم رهبری

خبرگزاری حوزه نیوز

مدیریت حوزه علیمه قم

صفحه اصلی > نمایش اخبار 


طب ناب, افق خانواده شماره خبر: ٣٩٥٥١١ ١٠:٥٦ - 1396/09/08   در فصل پاییز از مصرف این خوردنی شگفت انگیز غافل نشوید  ارسال به دوست نسخه چاپي


در فصل پاییز از مصرف این خوردنی شگفت انگیز غافل نشوید

در فصل پاییز از مصرف این خوردنی شگفت انگیز غافل نشوید


رفاقت با کدو حلوایی بیش از آن چه فکر می‌کنید برایتان مفید خواهد بود، در این مطلب با خواص شگفت‌انگیز این میوه پرخاصیت آشنا می‌شوید. کدو حلوایی طعم شیرینی دارد و می‌توانید خوراکی‌های متنوعی با آن درست کنید....

رفاقت با کدو حلوایی بیش از آن چه فکر میکنید برایتان مفید خواهد بود، در این مطلب با خواص شگفتانگیز این میوه پرخاصیت آشنا میشوید. کدو حلوایی طعم شیرینی دارد و میتوانید خوراکیهای متنوعی با آن درست کنید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان، سوپ کدو حلوایی، پورهی کدو حلوایی، خورشت کدو حلوایی، کیک و انواع شیرینی با طعمهای جذاب و شیرین، همگی خوردنیهای متنوع و پرخاصیتی هستند که میتوانید با کدو حلوایی درست کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. همانطور که میدانید کدو حلوایی جزو سبزیجات پاییزی و زمستانی است که در حال حاضر به وفور در بازار وجود دارد. پس حیف است که از خیر خواص آن بگذریم و این مجموعهی نارنجیرنگ سرشار از عناصر قدرتمند و مفید برای سلامتی، مخصوصاً سلامت قلب را نادیده بگیریم!

در رابطه با خواص درمانی کدو حلوایی باید گفت که مصرف این مادهی غذایی از ابتلاء به آنفلوانزا پیشگیری میکند و برای درمان بیماریهای چشمی، فشارخون و افسردگی مناسب است.

جهت پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا بهویژه در زمستان و پاییز مصرف کدو حلوایی توصیه شده همچنین به دلیل وجود آنتیاکسیدان آن همچون گوجهفرنگی خواص پیشگیرانه در ابتلا به سرطان پروستات دارد.

مصرف کدو حلوایی بر روی سیستم ادراری و مثانه نیز تأثیر گذاشته و از سنگ کلیه جلوگیری میکند و میتوان از آن هنگام طبخ سوپ استفاده کرد و از خواص درمانی آن بهرهمند شد.

با توجه به فیبر بالای موجود در کدو حلوایی باید گفت که مصرف آن برای کسانی که قصد لاغر شدن دارند بسیار مناسب است و همچنین دارای امگا 3 بوده و خاصیت ضدالتهابی و ضد دیابتی دارد و انسولین خون را نیز تنظیم میکند. با ما و این مقاله همراه باشید، میخواهیم برخی از خواص کدو حلوایی را با هم مرور کنیم.

▪ 1. با کدو حلوایی، چشمانی به تیزبینی عقاب داشته باشید

یک فنجان کدو حلوایی پخته یا پورهی کدو حلوایی، بیش از ۲۰۰ درصدِ نیاز روزانه بدن به ویتامین A را دودستی تقدیم شما میکند. این میزان ویتامین برای داشتن دید قدرتمند، حتی در نور کم هم کافی است.

▪ ۲. با کدو حلوایی خوشاندام شوید

کدو حلوایی هم یکی از پرچمداران فیبر است که متأسفانه چندان خوشاقبال نبوده است و نتوانسته مشهور شود. هر فنجان کدو حلوایی ۳ گرم فیبر و فقط ۴۹ کالری انرژی دارد. رفاقت با کدو حلوایی به نفع شما خواهد بود، چون برای مدت طولانیتری شما را سیر نگه میدارد و لازم نیست نگران کالری دریافتی خود باشید.

۳. با تخمهی کدو حلوایی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش بدهید

آجیل و تخمهها از جمله تخمهی کدو حلوایی، بهطور طبیعی سرشار از برخی ترکیبات گیاهی و شیمیایی به نام فیتوسترول هستند که کلسترول بد (LDL) را کاهش میدهد. وقتی چربی خونتان نرمال باشد، از این بابت خطری قلب شما را تهدید نمیکند.

۴. با کدو حلوایی خطر ابتلا به سرطان را کمتر کنید

کدو حلوایی هم مانند سایر رفقای نارنجی رنگ خود از جمله سیبزمینی شیرین، هویج و کدو تنبل، آنتیاکسیدانی به نام بتاکاروتن را مدام به رخ همتایان دیگر خود میکشد و البته حق هم دارد چون این آنتیاکسیدان نقش مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا میکند. کدو حلوایی اسلحهی قدرتمندی است که در مبارزات تنبهتن با سلولهای سرطانی خاص به یاری بدن میآید.

۵. با کدو حلوایی پوست خوبی داشته باشید

حالا معلوم شد چرا خانمها علاقهی بیشتری به کدو حلوایی و طعم آن دارند. همان قدرتی که رادیکالهای آزاد را خنثی میکند، یعنی همان کاروتنوئیدهای دوستداشتنی موجود در کدو حلوایی که تن و بدن سلولهای سرطانی را به لرزه درمیآورند، به جلوگیری از چروک پوست هم کمک میکنند.

۶. با کدو حلوایی خوشاخلاقتر شوید

غیر از خود کدو حلوایی، تخمهی آن هم خوراکی مفرحی است. خوردن تخمهی کدو حلوایی نیز میتواند حال ما را خوب کند! تخمهی کدو حلوایی تریپتوفان آمینواسید دارد که خلقوخو را بهبود میبخشد.

۷. با کدو حلوایی بعد از ورزش، دوپینگ کنید

درست است که موز بهعنوان منبع انرژی طرفداران زیادی دارد؛ اما خوب است بدانید که در این مورد یک فنجان کدو حلوایی با ۵۴۶ میلیگرم پتاسیم از موز که ۴۲۲ میلیگرم پتاسیم دارد پیشی گرفته است. پتاسیمِ بیشتر به بازگرداندن تعادل کامل الکترولیتهای بدن بعد از ورزش یا کارهای سنگین کمک میکند و عملکرد عضلات را در بهترین حالت خود نگه میدارد.

۸. با کدو حلوایی سیستم ایمنی خود را تقویت کنید

کدو حلوایی میتواند شما را روئینتن کند. هرچند اینکه آیا واقعاً ویتامین C سرماخوردگی را دور میکند یا نه، هنوز هم جای بحث دارد؛ اما به هر حال کدو حلوایی سبزی است که منبع نیرومند این ویتامین و مواد مغذی ضروری به شمار میرود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA


خروج