*به پایگاه هفته نامه خبری حوزه (افق حوزه) خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
نام :   
ایمیل :   
اخبار

سایت مقام معظم رهبری

خبرگزاری حوزه نیوز

مدیریت حوزه علیمه قم

صفحه اصلی > نمایش اخبار 


طب ناب, افق خانواده شماره خبر: ٣٨٠٢٨٥ ١٠:٥٤ - 1395/04/10   دیابتطب ناب 192 ارسال به دوست نسخه چاپي


دیابتطب ناب 192

این غذاها به صورت طبیعی قند خون را پایین می‌آورند


متأسفانه آمار مبتلایان به دیابت نوع 2 هر سال افزایش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل آگاهی‌دادن به افراد و تغییر سبک زندگی آن‌ها، از مهم‌ترین عوامل پیشگیری‌کننده به حساب می‌آید. بسیاری از پزشکان بر این باورند که تغییرات خاص در سبک زندگی می‌تواند در این فرآیند کمک‌مان کند، از جمله: فعالیت فیزیکی، غذا خوردن سالم، کنترل وعده‌ها، و کاهش مصرف قند. اما راه‌های اضافی نیز وجود دارد که می‌توانیم با آن‌ها شانس مبتلا نشدنتان به دیابت نوع 2 را افزایش دهیم. این راه‌ها عبارت‌اند از کنترل سطح قند خون، اضافه کردن انواع مختلف گیاهان، ادویه‌جات و دیگر غذاها به برنامه‌ی غذایی. در ادامه چند گزینه به شما معرفی می‌شود: ....


متأسفانه آمار مبتلایان به دیابت نوع 2 هر سال افزایش پیدا میکند؛ به همین دلیل آگاهیدادن به افراد و تغییر سبک زندگی آنها، از مهمترین عوامل پیشگیریکننده به حساب میآید. بسیاری از پزشکان بر این باورند که تغییرات خاص در سبک زندگی میتواند در این فرآیند کمکمان کند، از جمله: فعالیت فیزیکی، غذا خوردن سالم، کنترل وعدهها، و کاهش مصرف قند. اما راههای اضافی نیز وجود دارد که میتوانیم با آنها شانس مبتلا نشدنتان به دیابت نوع 2 را افزایش دهیم. این راهها عبارتاند از کنترل سطح قند خون، اضافه کردن انواع مختلف گیاهان، ادویهجات و دیگر غذاها به برنامهی غذایی. در ادامه چند گزینه به شما معرفی میشود:

1. دارچین

طی تحقیقاتی که در دانشگاه جورجیای آمریکا صورت گرفت محققان به رابطهی مستقیم بین محتوای فنل در گیاهان و ادویهجات و قابلیتشان در مهار تولید ترکیبات قندی کننده پیشرفته و محصول نهایی پی بردند. این محصول نهایی پروتئین یا لیپیدهایی هستند که بر اثر قرار گرفتن در معرض قندها گلیکوزیله میشوند. مشخص شده که دارچین در وزن خشک حاوی 18 درصد فنول است. بنابراین دارچین انتخابی عالی برای بهبود حساسیت به انسولین و کنترل گلوکز خون است.

2. میخک

میخکها نهتنها در وزن خشک حاوی 30 درصد از آنتیاکسیدان فول هستند، بلکه آنتوسیانین آنتیاکسیدانها و کورستین نیز دارند. مزایای مصرف میخک گسترده و متنوع است، از ضد عفونیکننده و میکروبکش گرفته تا ضد التهاب، ضد درد و کمککننده به گوارش. در تحقیقی که سال 2006 انجام شد، محققان پی بردند، در داوطلبانی که به مدت 30 روز مکمل حاوی میخک مصرف میکردند، خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی بسیار کاهش یافته است.

3. زنجبیل

زنجبیل را برای آرام کردن معده و کمک به گوارش میشناسیم، اما زنجبیل برای تثبیت گلوکز خون نیز بسیار مفید است. در تحقیقی که مجله بینالمللی علوم غذایی و تغذیه منتشر کرد، محققان به این نتیجه رسیده بودند که زنجبیل میتواند برای پیشگیری از دیابت و عوارض درمانی تأثیرگذار باشد. زنجبیل میتواند حساسیت به انسولین و برخی توابع مشخصات لیپیدی را بهبود ببخشد و سطح CRP و PGE2 را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. از اینرو زنجبیل را میتوان درمانی مؤثر برای پیشگیری از عوارض دیابت نوع 2 دانست.

4. پونه کوهی

پونه کوهی را در غذاهای اسپانیایی و مدیترانهای بسیار زیاد استفاده میکنند. پونه کوهی برای درمان عفونت های باکتریایی و انگلی استفاده میشود. تحقیقات نشان داده ترکیبات موجود در این گیاه مانند داروهای جلوگیری از دیابت عمل میکنند.

5. زردچوبه

از این ادویه در پودر کاری زیاد استفاده میشود، محققان متوجه شدهاند که زردچوبه و کورکومین که یکی از ترکیبات فعال این ادویه است، نقش بسزایی در کاهش قند خون دارند. تحقیقات محققان تایلندی که شامل 240 داوطلب مبتلا به پیش دیابت بود نشان داد، افرادی که به مدت 9 ماه کورکومین مصرف میکردند، در مقایسه با کسانی که فقط دارو میگرفتند، هیچکدام دچار پیشرفت دیابت نشدند؛ در صورتی که 15 درصد از گروه مصرفکنندگان دارو دیابتشان پیشرفت کرد.

6. مریم گلی

توسط پزشکان طب گیاهی برای درمان خونریزی رحمی و گرفتگی عضله استفاده میشود. این گیاه حاوی فیتواسترول است که به خاطر تؤثیر خنککنندهاش شناخته میشود. در یک تحقیق محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که دمنوش مریم گلی را با معده خالی مینوشند، کاهش چشمگیری در سطح قند خون خود تجربه میکنند.

7. گیلاس

گیلاس علاوه بر طعم فوقالعادهای که دارد، مقوی نیز هست؛ و حاوی آنتوسیانین مادهای که عامل قرمز، بنفش و آبی شدن بسیاری از میوهها میشود، است. در تحقیقی که سال 2014 انجام شد محققان دریافتند خانمهایی که برنامه غذاییشان سرشار از آنتوسیانین است، التهاب سیستمیک کمتری دارند و حساسیتشان به انسولین بهبود پیدا میکند.

8. سیر

سیر سرشار است از ترکیبات سولفور، مخصوصاً گاز سولفید هیدروژن، که رگهای خونی را باز میکند، سیر سالها برای کاهش کلسترول خون استفاده شده است و گفته میشود سیر برای کاهش قند خون هم کاربرد دارد.

منبع: سلامت نیوز

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA


خروج