*به پایگاه هفته نامه خبری حوزه (افق حوزه) خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
نام :   
ایمیل :   
اخبار

سایت مقام معظم رهبری

خبرگزاری حوزه نیوز

مدیریت حوزه علیمه قم

صفحه اصلی > نمایش اخبار 


طب ناب, افق خانواده شماره خبر: ٣٧٩٨٩٨ ٠٨:٣٩ - 1395/04/03   طب ناب 191طب ناب 191 ارسال به دوست نسخه چاپي


طب ناب 191طب ناب 191

ميوه‌هاي پرخاصيت تابستاني را بيش‌تر بشناسيم


چند روزی است که تابستان با هوای گرم و البته تنوع میوه‌های خوشمزه از راه رسیده است. میوه‌هایی که مسلماً خواص فراوانی بر سلامتی دارند. ...


چند روزی است که تابستان با هوای گرم و البته تنوع میوههای خوشمزه از راه رسیده است. میوههایی که مسلماً خواص فراوانی بر سلامتی دارند.

زردآلو

زردآلو حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است که این ترکیب باعث تشکیل ویتامین A در بدن میشود. ویتامین A نقش مهمی در سلامت بینایی دارد و همچنین سلامت پوست و به طور کلی رشد سلولی را تسهیل میکند. زردآلو همچنین منبع غنی از ویتامینهایC و B محسوب میشود. ویتامین Cدر حفظ بافتهای ارتباطی نقش دارد و ویتامین B نیز متابولیسم و سیستم ایمنی را تقویت میکند.

علاوه بر ویتامینها، زردآلو سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی، عناصر کمینه بهویژه پتاسیم، آهن و مس و فیبر است که برای عملکرد دستگاه گوارش عالی خواهد بود.

موز

با توجه به توصیه سازمان سلامت جهانی، مصرف منظم پتاسیم خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را کاهش میدهد و این در حالی است که موز میتواند یکچهارم نیازهای روزانه بدن به پتاسیم را تأمین کند. به علاوه موز میوهای بینظیر برای کاهش فشار خون است. یک عدد موز متوسط حدود 250 گرم لوبیا سفید یا 175 گرم سیب زمینی کبابی میتواند در اینباره مفید باشد.

توت فرنگی

توتفرنگی گل سرسبد میوههای بهار وتابستان است که معمولاً همه از طعم دلپذیر آن لذت میبرند. شیرینی کمی دارد، پرآب و اشتهاآور است و میوهای عالی برای انواع دسرها و بستنیها خواهد بود.

توت فرنگی منبع غنی از ویتامینها و مواد معدنی محسوب میشود؛ به طوری که هر 100 گرم آن حاوی 60 میلیگرم ویتامینC،12 میلیگرم منیزیوم، 4/0 میلیگرم آهن و 20 میلیگرم کلسیم است.

هندوانه

مشهورترین میوه تابستان بیشک هندوانه است که احساس خنکی و رفع تشنگی را به همراه دارد. البته این تنها ویژگی هندوانه نیست و رنگ قرمز آن نشانگر مقدار بالای لیکوپن است. لیکوپن آنتیاکسیدانی است که از بدن در برابر بسیاری از بیماریها به خصوص سرطان پروستات محافظت میکند. به علاوه این میوه بسیار کمکالری است و هر 100 گرم آن فقط 30 کیلوکالری دارد. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. دانههای هندوانه را نیز دور نریزید زیرا منبع غنی از ویتامین C هستند.

طالبی

طالبی مانند بسیاری از مرکبات حاوی سوربیتول است. این ماده قند طبیعی میوه محسوب میشود و مقدار زیادی از آن خاصیت ملینی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل طالبی میوه مطلوبی برای بهبود یبوست است. برگهی هلو و آلوخشک نیز چنین تأثیری دارند. طالبی همچنین سرشار از آب و ویتامین C است و توصیه میشود در مواقع خستگی و مشکلات قلبی عروقی مصرف شود. مقدار بالایی بتاکاروتن موجود در آن نیز برای پیشگیری از پیری بهخصوص پیری پوست بسیار مفید است.

انبه

انبه، میوه خوشمزه گرمسیری و سرشار از بتاکاروتن است. هر 100 گرم انبه 3000 تا 4000 میلیگرم بتاکاروتن دارد. البته هویج، آبهویج و سیبزمینی کبابی نیز دیگر خوراکیهای سرشار از بتاکاروتن محسوب میشوند.

منبع: قدس آنلاین

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA


خروج