*به پایگاه هفته نامه خبری حوزه (افق حوزه) خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
نام :   
ایمیل :   
اخبار

سایت مقام معظم رهبری

خبرگزاری حوزه نیوز

مدیریت حوزه علیمه قم

صفحه اصلی > نمایش اخبار 


طب ناب, افق خانواده شماره خبر: ٣٧٨٨٠٣ ٠٨:٢٦ - 1395/03/16   5 راه شگفت‌انگيز براي داشتن قلب سالمطب ناب 188 ارسال به دوست نسخه چاپي


5 راه شگفت‌انگيز براي داشتن قلب سالمطب ناب 188

5 راه شگفت‌انگيز براي داشتن قلب سالم


در این‌جا 5 روش شگفت‌انگیز برای نگه داشتن قلب و عروق در سطح سالم معرفی شده است: ...


شما احتمالاً با روشهای واقعی کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سکته مغزی آشنا هستید: ترک سیگار، کاهش وزن، ورزش، کنترل فشار خون، و کاهش سطح کلسترول. اما برخی مطالعات اخیراً برخی اقدامات پیشگیرانه را که شاید کمتر تا به حال میشناختید، برای کاهش خطر ابتلا به این بیماریها پیشنهاد کردهاند. در اینجا 5 روش شگفتانگیز برای نگه داشتن قلب و عروق در سطح سالم معرفی شده است:

▪ زندگی به دور از آزادراهها: جالب است بدانید که قرار گرفتن در معرض سر و صدای ناشی از وسایل نقلیه بزرگ، رگهای خونی را در معرض آسیب قرار میدهد. نتایج یک مطالعه که روی 51 هزار نفر از شهروندان دانمارک انجام شده، حاکی از آن است که هر 10 دسیبل افزایش سر و صدا، خطر ابتلا به سکته مغزی را تا 14 درصد افزایش میدهد. برای کسانی که بالای 65 سال سن دارند این خطر 27 درصد است. قرارگیری در معرض سر و صدا ممکن است سطح هورمون استرس را در بدن افزایش دهد و همین امر منجر به افزایش فشار خون و خطر سکته مغزی است. پژوهشهای دیگر نیز رابطه بین سر و صدای ترافیک و افزایش خطر حمله قلبی را گزارش دادهاند.

▪ دریافت مقدار مناسب خواب: خواب بیشاز حد کم یا بیشاز حد زیاد، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی یا سکته مغزی را افزایش میدهد. دریافت خواب شبانه کمتر از شش ساعت خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی را تا 48 درصد افزایش میدهد و این خطر بر اثر مرگ ناشی از سکته مغزی 15 درصد است. بهعلاوه خواب خیلی کم فشار خون و سطح کلسترول را نیز بالا میبرد و فرد با خطر بالای چاقی و دیابت نوع 2 مواجه خواهد شد. بهترین میزان خواب به عقیده محققان 8 ساعت در شبانهروز است. چون کسانی که بیشاز 9 ساعت نیز خواب دریافت میکنند، 41 درصد بیشتر در معرض بیماریهای قلبی و یا مرگ بر اثر این بیماریها هستند.

▪ مصرف توتها: یک رژیم غذایی شامل زغال اخته و سایر خانواده توتها خطر ابتلا به فشار بالا را کاهش میدهد و این نتیجه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی چاپ شده است. کسانی که حداقل یک وعده زغال اخته در هفته میخورند، 10 درصد کمتر از سایرین دچار فشار خون بالا میشوند. آنتوسیانین موجود در این میوه یا انگور سیاه و بادمجان خطر ابتلا به فشار خون بالا و در نتیجه ابتلا به بیماریهای قلبی و سکته مغزی را کاهش میدهد.

▪ حذف نوشابهها: مصرف نوشابههای رژیمی خطر سکته مغزی و حمله قلبی را بالا میبرد. کسانی که هر روز این نوشابهها را مصرف میکنند 48 درصد بیش از سایرین در معرض حمله قلبی هستند. همچنین خطر ابتلا به سندرم متابولیک نیز در این افراد بیشتر است.

▪ خوردن شکلات تیره: تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مصرف این نوع شکلات خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و سکته مغزی را کاهش میدهد. کسانی که یک وعده شکلات تیره در هفته میخورند، 22 درصد کمتر از سایرین به این بیماریها مبتلا میشوند. مصرف شکلات تیره همچنین با کاهش فشار خون و جلوگیری از تشکیل پلاک در عروق و بهبود جریان خون رابطه دارد.

منبع: سلامت نیوز

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA


خروج