*به پایگاه هفته نامه خبری حوزه (افق حوزه) خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
نام :   
ایمیل :   
اخبار

سایت مقام معظم رهبری

خبرگزاری حوزه نیوز

مدیریت حوزه علیمه قم

صفحه اصلی > نمایش اخبار 


طب ناب, افق خانواده شماره خبر: ٣٧٤٩٢١ ١٣:٢٥ - 1394/12/26   ۸ سبزی کم کربوهیدرات برای دیابتی‌هاطب ناب 179 ارسال به دوست نسخه چاپي


۸ سبزی کم کربوهیدرات برای دیابتی‌هاطب ناب 179

۸ سبزی کم کربوهیدرات برای دیابتی‌ها


راه هوشمند برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات است. سبزیجات غیر نشاسته‌ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. ......


 

 راه هوشمند برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات است. سبزیجات غیر نشاستهای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامینها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند.

 

اسفناج: این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانهای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین کا است. محققان حتی اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش میدهد.

گوجه فرنگی: حاوی ویتامینC و یک منبع عالی از ویتامینA و پتاسیم محسوب میشود. هر فنجان آب گوجه فرنگی تنها 32 کیلو کالری دارد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتیاکسیدانهای قوی است که در برابر بیماریهای قلبی، سرطان پروستات و... محافظت ایجاد میکند، ضمن اینکه برای دیابتیها یک خوراکی کم کربوهیدرات است.

کلم بروکلی: علاوه بر این که کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از ویتامینهای A، C و K، فیبر و آهن است.

خیار: یک فنجان خیار خرد شده، تنها 5 گرم کربوهیدارت دارد و شما در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، بدون هیچگونه نگرانی میتوانید مقادیر زیادی از آنرا مصرف کنید. خیار یک منبع عالی از ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C نیز محسوب میشود.

کلم: خوردن کلم یک راه ارزان برای اضافه کردن ویتامینهای K و C به رژیم غذایی است؛ البته به علاوه آنتیاکسیدانها، فیبر، منگنز و ویتامین B6.

کلم بروکسل: این نوع کلم نیز سرشار از ویتامین A، C و فولات و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدش برای دیابتیها، میتواند برخی سرطانها را دفع کند.

گل کلم: این نوع سبزی سرشار از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است. به علاوه مصرف روزانه 122 گرم از این سبزی در روز، تا 14 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش میدهد.

مارچوبه: این گیاه نیز در هر فنجان تنها 27 کالری و 5 گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین-های A و K است. هنگام خرید مارچوبه تلاش کنید ساقههای سبز روشن آنرا انتخاب کنید. مصرف منظم مارچوبه، سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن میشود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA


خروج