*به پایگاه هفته نامه خبری حوزه (افق حوزه) خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
نام :   
ایمیل :   
اخبار

سایت مقام معظم رهبری

خبرگزاری حوزه نیوز

مدیریت حوزه علیمه قم

صفحه اصلی > نمایش اخبار 


طب ناب, افق خانواده شماره خبر: ٣٧٢٥٣١ ١٩:٠١ - 1394/11/12   کلم‌پیچ ارسال به دوست نسخه چاپي


کلم‌پیچ

این خوردنی‌ها، برای چشم بسیار مفیدند


ابتلا به بیماری آب مروارید و نظایر آن، می‌تواند عامل نابینایی در افراد بالای 55 سال شود. در حال حاضر ده‌ها میلیون نفر از مردم در جهان به مشکلات و اختلالات بینایی مبتلا هستند.

 

 

ابتلا به بیماری آب مروارید و نظایر آن، میتواند عامل نابینایی در افراد بالای 55 سال شود. در حال حاضر دهها میلیون نفر از مردم در جهان به مشکلات و اختلالات بینایی مبتلا هستند.

 این بیماریها اغلب به دلیل پدیدهی اکسیداسیون و بروز التهاب در چشمها ایجاد میشوند؛ اما تحقیقات حاکی از آن است که مواد خوراکی حاوی ریزمغذیهایی موسوم به «لوتئین» و «زاگزانتین» میتوانند احتمال ابتلا به بیماریهای مزمن چشمی را کاهش دهند.

رژیم غذایی حاوی ویتامین C و E، بتاکاروتن، روی و اسیدهای چرب امگا 3 میتواند از بیماریهای چشمی ناشی از افزایش سن و سالخوردگی پیشگیری کند.

برخی از خوردنیهای مفید در این زمینه، عبارتاند از:

▪ کلمپیچ

کلمپیچ منبعی غنی از آنتیاکسیدانها و ویتامینهایی است که مصرف آن برای مقابله با سرطان ضروری است. همچنین این سبزی حاوی مقدار قابل توجهی بتاکاروتن، لوتئین و زاگزانتین است.

▪ ذرت

این ماده خوراکی نیز حاوی لوتئین و زاگزانتین بوده و در درمان و پیشگیری از بیماریهای مزمن چشمی مؤثر است.

▪ اسفناج

یک فنجان اسفناج حاوی 4/20 میلیگرم لوتئین و زاگزانتین است که مصرف آن به صورت پخته، باعث میشود بدن، لوئتین موجود در آنرا بهتر جذب کند.

▪ کلم بروکلی

این سبزی سرشار از فیبر خوراکی، حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C و بتاکاروتن همچنین لوتئین و زاگزانتین است که برای سلامت چشم مفید هستند.

▪ تخممرغ

یکی از سالمترین مواد خوراکی برای شروع کردن روز، مصرف تخممرغ است. مصرف این مادهی خوراکی پروتئینی، به دلیل دارا بودن لوتئین، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 و دیگر مواد مغذی و ویتامینها، توصیه میشود. (البته، افراد چاق و دارای چربیخون، برای میزان مصرف تخممرغ با دکتر مشورت کنند.)

▪ پرتقال

 این میوه که حاوی ویتامین C است، به بهبود سلامت بافتهای چشم کمک میکند.


خروج